هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خرما را در هوای سرد بچینید تا سیاه نشود

خرما را در هوای سرد بچینید تا سیاه نشود


توصیه مسئول سردخانه 800 تنی بافق به کشاورزان:

خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، همزمان با پایان ماه شهریور و برداشت خرما توسط کشاورزان بافقی گفتگویی با یکی از کشاورزان انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید: 
محمدرضا شاهی یکی از کشاورزانی هست که تمایلی به تحویل خرمای خود به سردخانه شهرستان ندارد، زمانی که علت را جویا شدیم گفت: خرماهایی که سال گذشته در سردخانه گذاشته بودیم سیاه شده و تغییر رنگ پیدا کرده بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مزه خرما نیز تغییر کرده بود؟ گفت: وقتی که بازار ظاهر خرما را نپذیرد دیگر با مزه کاری ندارد. ما کرایه‌ای که برای سردخانه پرداخت کردیم را نتوانستیم از فروش خرماهایی که در سردخانه گذاشته بودیم جبران کنیم.
این کشاورز در پاسخ به این پرسش که با خرماهایی که سیاه شده بود چه کار کردید؟ گفت: خرماها را در عقب ماشین بار کردیم و چون مزه آن تغییر نکرده بود به یکی از مراکز بردیم.
شاهی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال خرماهای خود را به سردخانه تحویل می‌دهید یا خیر؟ افزود: خیر! امسال اگر سردخانه حتی بگوید خرماها را مجانی نگه می‌دارم دیگر قرار نیست خرما به سردخانه بدهم، خرما را صبح از درخت می‌چینم و عصر به بازار برای فروش می‌دهم و همان موقع پول خرما را دریافت می‌کنم.
در ادامه خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفتگویی با مسئول سردخانه 800 تنی بافق انجام داده است و نظر وی را در خصوص سیاه شدن خرمای کشاورزان در سال گذشته جویا شد که وی در پاسخ گفت:کشاورزها اگر خرمایی را می‌خواهند به سردخانه بیاورند باید موقعی که هوا سرد است خرما را بچینند و دوم اینکه همان روز باید به سردخانه بیاورند؛ اگر یک تا دو روز از چیدن آن گذشت مطمئناً تغییر رنگ می دهد. 
محمود رنجبر افزود: خرمای پارسال را به مرکز بهداشت نشان دادیم آنها گفتند: این خرما از نظر مواد غذایی هیچ گونه ایرادی ندارد.