هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حس اعتماد مردم را برگردانید

حس اعتماد مردم را برگردانید


حس اعتماد مردم را برگردانید

هفته گذشته تعدادی از کارگران و جوانان برای اطلاع از آخرین وضعیت پی گیری کارگروه مطالبات بافق، شورای اسلامی شهر را به عنوان پناهگاهی مردمی و مورد وثوق، برای شنیدن انتخاب و در تجمعی نشان دادند می‌خواهند ثمره چهل روز دست از کارکشیدنشان را که علی رغم ثمره‌ای چون توقف واگذاری سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی، اخذ قولهایی برای سرمایه گذاری و رفع محرومیتها و میزان تحقق این وعده‌ها در بافق بود را بدانند.
هر چند این حرکت از جنبه پیگیری و بیدار بودن و بیدار باش دادن نقطه مثبت و نشان از روح مطالبه‌گری داشت اما نکته‌ای که در ذات اینگونه تجمع ها نهفته است بیان نوعی حس بی‌اعتمادی به قول‌ها و وعده وعیدهاست.
اعتمادی که سالها طول کشیده تا به سرانجامی برسد و بر اساس آن بسیاری از انتخابها و اطاعتها ایجاد می‌شود. اعتمادی که اگر نباشد دیگر سنگ روی سنگ اتحاد بند نمی‌شود، دستی برای آغاز کار جدی توانمندی نمی‌شود و این بازار شایعات است که روز به روز سرطان‌وار بدنه جامعه را تحت سلطه خود خواهد گرفت.
نحوه برخورد دولتمردان مختلف با حرکتهای کارگری و مردمی بافق در سالهای اخیر موجبات تضعیف حس بی‌اعتمادی به  ایشان را بوجود آورده و این بزرگترین سرمایه‌ای است که  براحتی و با تصمیمهای عجولانه و یا کند در کنترل بحران و مشکلی که خود با عدم ایفای نقش مسولیت پذیرانه از دست داده‌اند.
بافق در این روزها و سالها به این نتیجه رسیده است برای داشتن حتی حداقلها نمی‌تواند به پی گیری برخی از مسؤلین دلخوش باشد چرا که دیده است تا زمانی که مردم برای خواستن یک مهم اقدامی نکرده‌اند آنها که وظیفه‌شان بوده نه تنها دلی نسوزانده‌اند بلکه براحتی از مسؤلیت شانه خالی و حتی صلاح و منافع مردم را به ثمنی بخس فروخته اند و این خود موجبات از بین رفتن اعتماد را فراهم آورده آست.
به امید آنکه در روزها و سالهای آتی هرگونه تجمع مردم و جوانان بافق نشان از حس تقدیر و تشکر از کسانی باشد که خوب وظیفه‌شان را به سرانجام رسانده‌اند نه نشان از اعتراضاتی به خاطر عدم اعتماد.
محمد علی قاسم زاده