هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جان خود را به خطر نیندازید

جان خود را به خطر نیندازید


هشدار رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بافق

هما السادات رضوی|  به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر افشاری رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق در گفتگو با این هفته نامه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفت.
 رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق پیرامون درخواست شهروندان و بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند جهت شبانه روزی شدن داروخانه بیمارستان گفت: تا یک سال پیش داروخانه ای در بیمارستان نداشتیم و در نتیجه پیگیری هایی که طی چند سال انجام گرفت داروخانه ایجاد شد.  خیلی از بیمارستان‌های دیگر استان داروخانه ندارند و قانون هم الزامی نمی کند که بیمارستا نها داروخانه داشته باشند. زمانی که مشاهده کردیم مردم برای تهیه دارو و رفتن به مرکز شهر مشکل دارند، داروخانه بیمارستان را در یک مزایده برگزار کردیم و به تمام داروخانه های سطح شهر اعلام کردیم. هیچکدام از داروخانه های سطح شهر متقاضی نشدند، فقط دکتر خباز که داروخانه ای در چهارده معصوم داشت متقاضی شد و یک خانم دکتر از تهران که بعداً انصراف داد و دکترخباز برنده مزایده اعلام شد. هر چهار داروخانه باید با هم هماهنگ شوند، چون هیچ داروخانه دولتی در بافق وجود ندارد و این داروخانه ها همگی شخصی هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که "برای اینکه داروخانه شبانه روزی شود چه کاری باید انجام دهد؟ افزود: برای انجام این کار 2 مسئله وجود دارد؛ اول اینکه هر داروخانه 2 مسئول فنی نیاز دارد که در حال حاضر داروخانه ها 2 مسئول فنی ندارند و هم اکنون کسی متقاضی داروخانه شبانه روزی در شهرستان نداریم؛ مسئله دیگر این است که داروخانه های سطح شهر به خاطر بحث های درآمدی که دارند با این که داروخانه شبانه روزی در بیمارستان وجود داشته باشد مخالفت می کنند، چون داروخانه داخل بیمارستان خصوصی است و قانونی که وجود دارد شامل حال بقیه داروخانه ها هم می شود، ولی عمده ترین مشکل نبود مسئول فنی است.
دکتر افشاری پیرامون ساعت کار داروخانه بیمارستان تصریح کرد: از ساعت 8 صبح تا 10 شب داروخانه باز است و از ساعت10 شب به بعد هم با اورژانس هماهنگ کرده ایم تا یکسری داروهای حساس را در دسترس قرار دهند و ما این حق را نداریم که دارویی به غیر از داروهای بیمارستانی داشته باشیم؛ ولی در محدوده داروهای بیمارستانی تا آنجایی که شده، سعی کردیم نیازهای مردم را تأمین کنیم. عمده ترین آنتی بیوتیک های ترزیقی که مردم مجبور بوده اند به داروخانه های سطح شهر بروند و تهیه کنند را تأمین کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم. 
وی همچنین درباره حضور متخصص اطفال در بیمارستان ولیعصر (عج) عنوان کرد: یک نفر متخصص اطفال برای بیمارستان آمده است؛ ولی با بیمارستان بهاباد مشترک است. طی صحبتهایی که انجام گرفته در ماه، 10 روز باید متخصص حضور داشته باشد. یک متخصص اطفال دیگر هم ماه آینده به کادر ما اضافه می شود که هر کدام ماهی 10 روز بیمارستان را پوشش خواهند داد و خانم دکتر زعمییان و خانم دکتر حبیبیان هم در بیمارستان حضور دارند. 
وی در پاسخ به این پرسش که " بعضاً بیماران از تشخیص نادرست برخی متخصصین بیمارستان نا راضی هستند در این باره چه توضیحی دارید؟" اظهار داشت: متخصصین بیمارستان ما از کسانی هستند که "بورد" دارند و از هر 100 متخصص در هر رشته ای که در سال تربیت می شود حداقل 20 نفر از آن ها می توانند بورد دریافت کنند؛ بعضی مواقع برای تشخیص بیماری نیاز به انجام کارهای بیشتری می باشد و این طبیعی است.
رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در پاسخ به این پرسش که" امکانات بیمارستان بافق را چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: امکانات بیمارستان بافق بین بیمارستان های استان در حد عالی است، از سه سال پیش جزء بیمارستان های درجه یک استان است و در استان یزد کلاً  هفت بیمارستان درجه یک وجود دارد. 
 وی در پایان از شهروندان دعوت کرد به بیمارستان بافق مراجعه کنند و جان خودشان را در این بعد مسافت تا مرکز استان به خطر نیندازند و برای مراجعه به پزشک به استان نروند، چون خدا را شکر امکانات بیمارستان ما هم از نظر نیروی انسانی و از نظر تجهیزات پزشکی در حد عالی است و از رفتن به یزد و جاهای دیگر هیچ چیز بیشتر از بیمارستان بافق عایدشان نخواهد شد به غیر از هزینه بیشتری که روی دستشان می‌گذارند و وقت بیشتری را که باید بگذارنند.