هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تیلاپیا مجوز می‌گیرد

تیلاپیا مجوز می‌گیرد



مجید مقدم‌خرازیان در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده بافق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینگه گونه تیلاپیا غیربومی و مهاجم است، سازمان محیط زیست برای پرورش این گونه حساسیت بسیاری دارد.
وی بیان کرد: با توجه به نشست کارگروه استان با محوریت استانداری یزد، بیشترین نتایج مثبت را در این کارگروه در زمینه تیلاپیا به دست آوردیم.
خرازیان خاطرنشان کرد: این 10 مزرعه در مرکز تحقیقات ماهیان آب شور بافق ایجاد و به سازمان محیط زیست معرفی  می‌شود و سازمان با بررسی‌های لازم برای مجوز کار به صورت پایلوت اقدام می‌کند.
مدیرکل دفتر تنوع زیستی حیات وحش سازمان محیط زیست تصریح کرد: اگر در آینده نتایج اقدام مثبت باشد، نسبت به گسترش کار اقدام می‌شود و اگر هم منفی باشد از ادامه کار جلوگیری خواهد شد.
وی بیان داشت: سیاست‌های سازمان محیط زیست در راستای توسعه ی پایدار و بهره‌برداری است و همه باید به خطوط قرمز نهادها و سازمان‌ها احترام بگذارند.
خرازیان افزود: تعامل و احترام به سیاست‌های طرفین در زمینه پرورش گونه تیلاپیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش فارس، ماهی تیلاپیا از گونه‌های مهاجمی است که در اغلب کشورهای دنیا پرورش داده می‌شود و بر اساس نظر کارشناسان اگر این ماهی به آب‌های آزاد راه پیدا کند می‌تواند خطرات زیست‌محیطی بسیاری به دنبال داشته باشد.
تحقیقات گسترده‌ای طی سال‌های اخیر در شهرستان بافق بر روی ماهی تیلاپیا انجام شد اما محیط زیست از طی دو سال گذشته مخالفت‌های شدید خود را با پرورش این ماهی آغاز کرده است و این در حالی است که شهرستان بافق در دل کویر به هیچ‌یک از آب‌ها آزاد راه ندارد و بر اساس نظرات کارشناسان حتی کارشناسان بومی محیط زیست در شهرستان بافق و استان یزد، پرورش این ماهی دیر بافق مشکل‌ساز نخواهد.