هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تیلاپیا قابل رقابت با شرکت سنگ آهن خواهد بود

تیلاپیا قابل رقابت با شرکت سنگ آهن خواهد بود


فرماندار بافق در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری یزد عنوان نمود:

مهندس سید محمدرضا سید حسینی معاون عمرانی استانداری یزد به همراه هیئت همراه چهارشنبه هفته گذشته از طرح شیلات، میدان ورودی شهر، طرح فاضلاب شهری، گازرسانی، ساختمان در حال احداث شبکه بهداشت واقع در درمانگاه شماره 1، زیرگذر امامزاده و بیمارستان ولیعصر(عج) بازدید نمود.
غلامرضا رضایی مدیر کل راه و شهرسازی، محمد دهقان پور مدیر کل راه آهن، علیرضا پیله ور مدیر عامل شرکت گاز و... در این بازدید حضور داشتند.
در پایان بازدید معاون عمرانی در محل فرمانداری نشستی با حضور دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار، محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان بافق برگزار شد. 
تشکیلاتی وجود دارد که خیلی خواهان پرورش ماهی تیلاپیا در کشور نیست
  سید مهدی طلایی مقدم فرماندار شهرستان بافق در آغاز این جلسه گفت: در بحث های توسعه و زیربنایی از مباحث مهم در شهرستان بافق موضوع شیلات می باشد. به نظر می رسد تشکیلاتی وجود دارد که خیلی خواهان پرورش ماهی تیلاپیا در کشور نیست با اطمینان خاطر می گویم اگر پرورش ماهی تیلاپیا در بافق به مرحله فرآوری برسد قطعاً درآمد اشتغال و ارزش افزوده خوبی برای شهرستان دربرخواهد داشت که قابل رقابت با شرکت سنگ آهن خواهد بود. 
وی با توجه به متمرکز بودن 42 هزار نفر در شهرستان بافق و با توجه به این که شهر کارگری می باشد و به سمت صنعتی شدن پیش می رود گفت: نیاز هست در بحث توسعه بیمارستان اعتبار ملی که در نظر گرفته می شود قابل اجرایی باشد و تبعاتی در آینده در پی نداشته باشد.
 مسئله نبود گاز خسارت مالی زیادی به مردم شهرستان وارد کرد
در ادامه دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت:بافق پتانسیل‌های بسیار قوی دارد و مایه آبروی استان است، یکی از مناطقی در استان یزد نسبت به تهدیدهای برون مرزی استان بازدارنده است.
زارع زاده ادامه داد: علیرغم تمام محرومیت‌هایی که این شهرستان متحمل می شود و توان بالایی که برای توسعه شهرستان وجود دارد امیدواریم با همراهی مسئولان به نتیجه قطعی برسیم. مسئله نبود گاز خسارت مالی زیادی به مردم شهرستان وارد کرد. 
باید اتمام جاده بافق - یزد در اولویت قرار گیرد
وی در ادامه به بحث مهم تردد جاده بافق - یزد پرداخت و گفت: عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و تریلرها با تناژ بالای سنگ آهن خطرناک است و باعث مرگ مردم می‌شود؛ باید به اتمام رسیدن این طرح در اولویت قرار گیرد. برای تأمین اعتبارات شرکت سنگ آهن نیز اعلام همکاری نموده تا انشاءا... هر چه سریعتر کار جاده به اتمام برسد و مردم شاهد بهره برداری از آن باشند. 
ساخت آپارتمان در مناطق گرمسیری 
 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله دیگر در بافق مشکل مسکن مهر است. در شهرستان بافق کمبود زمین نداریم. ساختمان ها را بصورت آپارتمانی آن هم در منطقه گرمسیر ساخته اند علاوه بر آن مشکل فاضلاب و آسانسور مردم را در رنج و مشقت قرار داده است.
وی افزود: پیمانکار درست کار نکرده و متأسفانه افرادی را به عنوان پیمانکار معرفی نموده اند که هیچگونه تخصصی در این رابطه ندارند؛ حتی از ساخت و ساز و مفهوم کلمه ساختمان چیزی نمی دانند؛ البته آن‌قدر مشکلات زیاد می باشد که حل آن ها نیز وقت گیر شده است.
وی افزود: مسئله تهیه بلیت قطار یزد باید به صورت جدی حل شود و این ننگ است. هر وقت با قطار باید مسافرت کنم حرص دارم. کیفیت قطارها نیز اصلاً خوب نیست.قطاری که از یزد حرکت می کند تمام کارمندان آن غریبه هستند با توجه به بالابودن تردد زیاد یزد - تهران و با توجه به افزایش قیمت بلیت هواپیما همتی را می طلبد که وضعیت راه آهن سریعتر حل شود.
جاده بافق- یزد در مقایسه با طرح های هم ردیف خودش در استان بیشترین پیشرفت را داشته است  
غلامرضا رضایی مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص طرح جاده بافق - یزد گفت: این طرح در سال 1387 شروع شده است این طرح در مقایسه با طرح های هم ردیف خودش در استان بیشترین پیشرفت را داشته است  ساخت راه هزینه زیادی در بر دارد. یک پیمانکار دیگر به طرح اضافه خواهد شد تا کار انشاءا... سرعت بیشتری پیدا کند.
در شرایط پیک همه مردم ایران با کمبود بلیت روبرو هستند
 در ادامه نایب رییس شورای اسلامی در رابطه با اضافه شدن سهمیه بلیت قطار بافق- مشهد گفت: سهمیه کم قطار بافق- مشهد اجحافی درحق مردم بافق می باشد و باید مبلغ اضافه پرداخت نماید. اجحاف در حق مردم ظلم هست.
 مدیر کل راه آهن استان عنوان کرد: بلیت دو تکه گرفتن جرم می باشد؛ اگر کسی چنین، بلیت دارد به شخص من مراجعه کند آژانس را تعطیل خواهم کرد. در شرایط پیک همه مردم ایران با کمبود بلیت روبرو هستند.
راضیه بیگی -اکرم عباسی