هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توصیه هایی در مورد استفاده فرزندان از اینترنت

توصیه هایی در مورد استفاده فرزندان از اینترنت



نمی توان تصور کرد که فرزندان ما بزرگ شوند، رشد کنند، به دانشگاه بروند، وارد حوزه های مختلف شوند اما با کامپیوتر سر و کار نداشته باشند و در شبکه جهانی(اینترنت) را نشناسند.
رشد سریع تکنولوژی در زمینه اینترنت حوزه جدیدی از توجه را بوجود آورده است اینترنت یک منبع بی پایان اطلاعات است و فرصتی برای تعامل ولی با وجود آن می توان یک خط واقعی برای بچه هایی باشد که استفاده صحیح از آن را نیاموخته اند توصیه های زیر را در مورد استفاده فرزندانتان از اینترنت به کار نبرید:
-زمان استفاده از اینترنت را محدود کنید.
-به نوجوان بیاموزید هر چیزی که در اینترنت می بیند یا می خواند حتماً درست و واقعی نیست.
-روی سایت هایی که مراجعه می کند حتماً نظارت داشته باشید.
-با اطلاعات و تکنولوژی جدید آشنا شوید دور ماندن والدین از پیشرفت های جدید باعث ایجاد شکاف نسلی بین آنها و فرزندانشان می شود.
- زمان هایی را اختصاص دهید تا همراه فرزندتان از سایت های مختلف دیدن کنید، راجع به محتوای آنها صحبت کنید و بازی و فعالیت هایی را داشته باشید در این صورت امکان نظارت شما بر فرزندتان فراهم می شود.
- به فرزند خود بیاموزید که ارتباط برقرار کردن در اتاق گفتگو درست مانند صحبت کردن با یک غریبه است و باید همان احتیاط هایی که در این زمینه به کار می رود باز هم رعایت شود.
-به او بگوئید هیچگاه نباید اطلاعات شخصی و خانوادگی را در اینترنت در اختیار دیگران قرار دهد.
-هرگز باکسی که در اتاق گفتگو آشنا شده ملاقات واقعی ترتیب ندهد.
-به فرزندان آموزش دهید که همان قوانین که در ارتباط واقعی رعایت می کنیم مانند فحش ندادن، استفاده نکردن از کلمات رکیک و طنزها و مطالب مبتذل باید در اینترنت نیز به کار گرفته شود.
-فقط زمانی اجازه ترتیب پست الکترونیکی را بدهید که بدانید در این زمینه به بلوغ کافی رسیده است و به طور دوره ای بر پست الکترونیکی و فعالیت های اینترنتی او نظارت داشته باشید.                     

  پروین فضائلی