هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

توزیع نهال رایگان از 22 بهمن لغایت21 اسفند در منابع طبیعی بافق

توزیع نهال رایگان از 22 بهمن لغایت21 اسفند در منابع طبیعی بافق



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر،.منابع طبیعی، به مواد و منابعی گفته می شود که به طور طبیعی به وجود می آید و انسان در پیدایش آنها نقشی ندارد.این منابع از نظر حیاتی به دو دسته تقسیم می شوند:
منابع طبیعی غیرقابل تجدید که پس از بهره برداری، مقدار آن کاهش می یابد و هیچ گاه به صورت اولیه برنمی گردد؛ مثل معادن و مخازن. 
منابع طبیعی تجدید شونده که در صورت مدیریت درست، پس از بهره برداری اصولی، قابلیت تجدید حیات دارند و به وضعیت اولیه برمی گردند؛ مانند جنگل ها و مراتع.
خبرنگار،  این هفته نامه برای روز درختکاری که در پیش رو داریم به سراغ کمال کریمی رییس اداره منابع طبیعی بافق رفته است کریمی در این باره گفت: از 15 اسفند لغایت 21 اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است بخاطر اهمیتی که منابع طبیعی دارد و موضاعات مخصوص بحث درختکاری روز 15 اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است ما به طبع آن در شهرستان طبق سنوات گذشته مراسم جشن برگزار و کارهایی را انجام می دادیم؛ اما امسال با سال های گذشته فرق می کند به دلیل اینکه میزبان جشن درختکاری استان هستیم و قرار است استاندار، نماینده ولی فقیه و مدیران مرتبط استانی در این مراسم شرکت نمایند.
وی افزود: در منطقه گود گوارکانون بحران فرسایش بادی گوار ، مراسم درختکاری و سخنرانی خواهیم داشت و سعی داریم مراسمی درخور و شایسته مردم بافق برگزار شود.
وی تصریح کرد: توزیع نهال از 22 بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی شروع لغایت 21 اسفند ماه یکماه توزیع نهال داریم، کا ج ،سرو ، اقاقیا ،سنجد تلخ ،زبان گنجشک، نمونه گونه های دارویی و گیاهان غیر مثمر توزیع می کنیم برای معادن، آموزش و پرورش، ادارات و مردم عادی هرکس درخت بخواهد به  اداره مراجعه نموده تا به صورت رایگان درخت در اختیارشان قرار بگیرد.