هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند

تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند



رشید خدابخش مشاور وزير ورزش كه به همراه معاون فرهنگي آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد حضور يافته بود، اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید و فعالیت دكتر گودرزی در وزارت ورزش، شاید اولین تیم مدیریتی در کشور هست که متخصصین ورزشی بر سر کار مسئولیت ورزش آمده‌‌اند.
وی افزود: البته زمانی آمدند که مسئولیت جوانان هم به مسئولیت ورزش اضافه شده اما در زمینه ورزش هیچ زمان یک تیم به این شکل تخصصی نبوده است.
مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دوستان ما هم نگاه علمی و هم نگاه برنامه‌ای به ورزش دارند و این نگاه سبب شده که خیلی از مواردی که به عنوان یک باور وجود داشته، الان مورد نقد قرار گرفته است.
خدابخش تاکید کرد: ماده 13 برنامه توسعه پنجم هم این تکلیف را برای دولت دقیقا تعیین کرده که دولت باید برای زیرساخت‌ها، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، زیرساخت‌ها را تامین کند.
مشاور وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ماموریت وزارت ورزش و جوانان کمک به توسعه پایدار کشور و اصلاح سبک زندگی مردم تبدیل شده است.
خدابخش اضافه کرد: از یک نگاه صرفا تفریحی و پرکردن اوقات فراغت به سمتی می‌رویم که سهم ورزش و جوانان را در توسعه پایدار کشور ترسیم کنیم.
مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم ما متاسفانه بسیار کم تحرک هستند و آماری که در بهداشت و درمان بیان می‌شود حاکی از این این است که این تحرک اصلا کافی نیست.
مشاور وزیر ورزش و جوانان  افزود: به تازگی وزارت بهداشت و درمان کار خوبی انجام داده و سند تحول درمان را ارائه کرده که ما هم باید سند تحول سلامت در کشور را بنویسیم.
خدابخش افزود: به سرعت تیمی که در وزارت خانه حاضر شدند، اولین کاری که انجام داد، قانون وزارت ورزش و جوانان را انجام شد، چون تا زمانی که این قانون تدوین نمی‌شد، اهداف و وظایف چندان مشخص نبود.
وی بیان کرد: نکته دوم هم برنامه راهبردی بود که رو به اتمام است و هم در بخش جوانان و هم در بخش سلامت این موضوع در حال انجام است.
مشاور وزیر ورزش و جوانان  افزود: در ورزش قهرمانی به دنبال قهرمانی پایدار هستیم، این موضوع نمی‌شود مگر اینکه انبوهی از مردم در آن شرکت داشته باشند و پشتوانه‌ای برای این ورزش به حساب آیند.
خدابخش تصریح کرد: متاسفانه سن سکته در ایران 20 سال پایین‌تر از دنیاست، حدود 20 درصد مردم دچار قند خون و بین 40 تا 50 درصد اضافه وزن دارند.
وی تصریح کرد: اینها آیتم‌هایی هستند که تاکید می‌کنند ما در ایران نیاز به تغییر سبک زندگی داریم.