هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تلفن های همراه قابلیت جاسوسی دارند!

تلفن های همراه قابلیت جاسوسی دارند!



به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ جهانگیر كریمی در خصوص نكات امنیتی استفاده از تلفن همراه اظهار كرد: از نگهداری اطلاعات شخصی و مخصوصا عكس‌های خصوصی بر روی تلفن همراه جدا خودداری كنید؛ همچنین بلوتوث تلفن همراه خود را همواره خاموش نگه دارید.

وی با تاكید بر اینكه به فرزندان خود بیاموزید از پاسخ دادن به تلفن‌های ناشناس خودداری كنند، افزود: به پیامك هایی كه به شیوه¬های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌كشی¬ها، امور خیریه و مواردی از این دست، اطلاعات شما نظیر اطلاعات كارت بانكی شما را درخواست می كنند، اعتماد نكرده و به آنها پاسخ ندهید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح كرد: تلفن‌های همراه دارای قابلیت هایی هستند كه می‌توانند به‌عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند؛ لذا در اماكن مهم و حساس، به توصیه های امنیتی مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه توجّه كنید.

سرهنگ كریمی خاطرنشان كرد: بر روی لپ تاپ‌ها، اسمارت فون‌ها و تبلت ها، برنامه‌های مفید كاربردی برای ردیابی نصب كنید و روی فایل ها هم پسوردگذاری كنید.

وی افزود: احتمال گمشدن یا به سرقت رفتن تلفن‌های همراه، بیشتر از سایر ابزارهای رایانه ای است لذا اطّلاعات و محتواهای ذخیره شده شما در آن، در معرض خطر و آسیب های جدی ناشی از دسترسی سارق به آنها قرار دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاكید بر اینكه اطلاعات محرمانه، عكس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی خود نگهداری نكنید، گفت: هنگام خرابی گوشی تلفن همراه خود، حتی الامكان پس از تخلیه كامل اطّلاعات و محتواهای موجود در آن، برای تعمیر به تعمیركاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه كنید.

سرهنگ كریمی اظهاركرد: گوشی های تلفن همراه مجهز به امكانات ارتباطی متنوعی مثل وای فای، بلوتوث و اینفرارد هستند؛ لذا هنگامی كه از این امكانات ارتباطی استفاده نمی‌كنید آنها را غیرفعال كنید.

وی یادآور شد: مجرمان قادر هستند تا با هك و نفوذ به گوشی شما، اختیار آن را در دست گرفته و ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب شما، اطلاعات و محتواهای درون گوشی شما دسترسی پیدا كرده و آنها را به سرقت ببرند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینكه توجه داشته باشید شبكه های اجتماعی، حریم امن و خصوصی شما نیستند، افزود: تقویت آموزه‌های دینی، بهترین راهكار در پیشگیری از آسیب‌های فضاهای مجازی در كودكان است.