هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تلاش برای احیای صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران

تلاش برای احیای صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران


وزیر ارشاد خبر داد:

فارس| علی جنتی، در همایش فرهنگ و هنر استان یزد با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد انگیزه در میان اصحاب فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: هر اقدامی که در این راستا انجام شده، در راستای قانون بوده و از قانون فراتر نرفته‌ایم.
وی با اشاره به تلاش برای برون‌سپاری برخی فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: این مهم از سیاست‌های وزارت ارشاد است و علاوه بر برون‌سپاری، تمرکززدایی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم و برخی فعالیت‌های متمرکز در تهران به تدریج به استان‌ها واگذار خواهد شد.
جنتی همچنین با اشاره به مشکلاتی که وزارت ارشاد با آن مواجه است، بیان کرد: در گذشته اعمال برخی سیاست‌ها سبب نارضایتی نویسندگان و مؤلفان شده بود به نحوی که آثار آنها مجوز چاپ دریافت نمی‌کرد و بسیاری از آنها به انزوا رفته بودند.
وزیر ارشاد تاکید کرد: اکنون شرایطی فراهم شده که بسیاری از ناشران و تولیدکنندگان کتاب از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند زیرا فضایی فراهم شده که نویسندگان می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را منتشر کنند.
وی تصریح کرد: در حوزه سینما نیز اقدامات بسیاری انجام شد به عنوان نمونه خانه سینما گشایش یافت و فیلمسازان فعالیت خود را آغاز کردند.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد، توزیع عادلانه اعتبارات است، خاطرنشان کرد: معتقدیم هر جا محرومیت بیشتری وجود دارد، باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد و مناطق محروم باید در توزیع اعتبارات مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اصحاب فرهنگ و هنر بیان کرد: بسیاری از هنرمندان، نویسندگان، اصحاب رسانه و ... دچار مشکلات معیشتی هستند که در تلاش هستیم با احیای صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران به برخی از این مشکلات رسیدگی کنیم.
جنتی ادامه داد: این صندوق اکنون به علت بدهی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز نتوانسته بسیاری از اعضای ثبت‌نام شده را به عضویت بپذیرد.
وی اظهار امیدواری کرد با احیای صندوق هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران و رفع مشکلات مالی این صندوق، بتوانیم تلاشی جدی‌تر از قبل در راستای حمایت از هنرمندان و نویسندگان داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه فرهنگ و هنر در استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم همه اعتبارات وزارت ارشاد را صرف این پروژه‌ها کنیم، بودجه‌ها به هیچ وجه پاسخگو نخواهند بود.
جنتی تصریح کرد: اکنون تلاش می‌کنیم تنها به پروژه‌هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبار اختصاص دهیم تا به سرعت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
وی با اشاره به مباحث حوزه موسیقی خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد توجه جدی به حوزه موسیقی دارد و ما موسیقی را لامذهب نمی‌دانیم و در مورد مجوزهایی که صادر می‌کنیم نیز احساس مسئولیت می‌کنیم و هم اشعار و هم آهنگ‌ها را کنترل می‌کنیم.
وزیر ارشاد با بیان اینکه نمی‌توانیم دور این هنر خط بکشیم، تصریح کرد: اشکال از موسیقی نیست بلکه اشکال از خطاهایی است که در کنسرت‌ها به رغم همه تعهدات رخ می‌دهد.
به گزارش فارس، در این مراسم نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد مشکلات خود را با وزیر ارشاد در میان گذاشتند.
در این مراسم همچنین از حسن دانش، قاری برجسته و بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد.