هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تقدیر از 121 پیر غلام سیدالشهدا(ع) شهرستان بافق و توابع

تقدیر از 121 پیر غلام سیدالشهدا(ع) شهرستان بافق و توابع



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ اولین همایش تجلیل از پیر غلامان سیدالشهدا(ع) شهرستان بافق روز یکشنبه 18 آبان در مهدیه مبارکه برگزار شد.
محمدحسین محبی مسئول مهدیه روستای مبارکه و برگزارکننده این همایش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: اولین همایش تجلیل از پیر غلامان حضرت سیدالشهداء(ع) می باشد و با اهداء یک شاخه گل به بزرگورانی که سال های سال در خانه ابا عبدا...(ع) خدمت کردند به رسم یاد بود تقدیر شود.
گرچه این خدمت والای آنان نیازمند به تقدیر ما نیست، اما این کار باعث می شود نوه ها، نتیجه ها و نسل های بعدی آنان به داشتن چنین آبا و اجدادی افتخار کنند و ادامه دهنده راه آنان باشند.
وی افزود: چون سن ها بر اساس سال1300 به پایین اعلام شد از 121 نفر که در مجموع کلیه پیر غلامان هیئت های مذهبی شهرستان و روستاهای اطراف بافق می‌باشند دعوت شد.
مسن ترین پیرغلام امام حسین(ع) متولد سال1307 است که به نیت چهارده معصوم به چهارده نفر 14 ضریح سیدالشهداء(ع) که به صورت سه بعدی طراحی شده تقدیم می گردد و به مابقی نیز تندیسی از گنبد ابا عبدا...(ع)  اهدا می شود.  مسئولین و تمامی اعضای شورای هماهنگی شهرستان، هیئت محبان الحسین و مسئولین مذهبی در این همایش شرکت نمودند.