هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تعطیلی بخشی ازکارگاه استخراج روباز معدن کوشک

تعطیلی بخشی ازکارگاه استخراج روباز معدن کوشک


جهت ارتقاء شرایط ایمنی انجام شد

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، اصغر دشت آبادی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار این هفته نامه به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.
وی در پاسخ به این پرسش که پس از حادثه مورخ 23/3/96 که برای مرحوم رضا گنجی روی داد به شرکت معدن کوشک مهلت داده شد تا از لحاظ ایمنی شرایط ایده آل را برای کارگران فراهم نماید. حال پس از گذشت دوماه از این حادثه آیا این شرکت اقدامات لازم را انجام داده است؟ گفت: در خصوص معدن کوشک کارگروه ارزیابی ریسک به همراه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و صنعت،معدن و تجارت استان همچنین سازمان نظام مهندسی استان طی دو مرحله از معدن روباز زیرزمینی کوشک بازرسی به عمل آورده و موارد کارگاه به کارفرما منعکس شده است و بخشی از کارگاه استخراج روباز جهت ارتقاء شرایط ایمنی و ایمن سازی از سوی کارگروه مذکور تعطیل شده است و دوره های آموزشی از طریق مدرس باتجربه برای بخشی از کارگران اجرا شده و این دوره ها ادامه دارد.همچنین ساعت کاری آنها هم به حالت اولیه مطابق عرف به روال قبل برگشته است.
دشت آبادی در پاسخ به این پرسش که پرونده مرحوم رضا گنجی در چه مرحله ای قرار گرفته است؟ افزود: گزارش حادثه آن مرحوم جهت طی مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که شرکت تعاونی نخل و آفتاب پس از گذشت 3 سال، فعالیت خود را چه زمانی شروع و در چه مرحله ای قرار دارد؟ آیا اقداماتی جهت ارائه سوددهی به اعضا صورت گرفته است؟تصریح کرد:مدارک این شرکت را به مرجع ثبت شرکت ها ارسال کردیم که اندکی ایراد ثبتی داشته است این اشکالات برطرف گردیده و در هفته گذشته برای ثبت ارجاع شده و جدیدا به ثبت رسیده است که فعالیت خود رابرای شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شروع خواهد کرد