هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به راحتی نمی توان درباره احداث اورژانس جاده ای اقدام نمود

به راحتی نمی توان درباره احداث اورژانس جاده ای اقدام نمود


ریاست دانشگاه شهید صدوقی یزد :

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دکتر میرجلیلی ریاست دانشگاه شهید صدوقی یزد در گفتگویی اختصاصی با هفته نامه افق کویر پیرامون هدف از سفر خود به شهرستان بافق گفت: به مناسبت یک سالگی طرح تحول سلامت سفرهایی به شهرستان های استان داریم. اولین شهرستان نیز بافق هست.

وی افزود: سال گذشته به غیر از حقوق کارکنان حدود 5 میلیارد و 600 میلیون تومان خدمات مختلف درمانی به بافق تعلق گرفت. جلسه ای با مسئولین در مرکز بهداشت بافق برگزار شد. 1 میلیارد تومان به منظور تجهیزات و کمک به شبکه بهداشت منظور گردید.

میرجلیلی عنوان نمود: فرمانداری مبلغ 300 میلیون تومان در این زمینه مساعدت کرده است.

وی پیرامون موضوع پزشک متخصص گفت: از سال گذشته تاکنون متخصصین قابل توجه ای برای بیمارستان ولیعصر(عج) تأمین شده، در دو رشته رادیولژی و گوش، حلق و بینی هنوز دچار کمبود هست و امیدوارم در دو ماه آینده که توزیع نیرو انجام می گیرد در این رشته ها نیز بتوان مساعدت لازم را نمود. در حال حاضر 18 متخصص برای شهرستان بافق منظور شده است.

ریاست دانشگاه شهید صدوقی یزد وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) را با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور مثبت ارزیابی نمود و افزود: در صورتی که افراد نارضایتی از بیمارستان داشته باشند می توانند به مدیریت درمان دانشگاه مراجعه نمایند.

وی گفت: در طرح تحول سلامت موضوع مقیم شدن پزشکان متخصص مد نظر است.

وی عنوان نمود: درخواست از سوی شهرستان مبنی بر احداث اورژانس جاده ای گردید که آن هم قوانین خاص خود را دارد و به راحتی نمی توان در این باره اقدام نمود. در حال حاضر پوشش اورژانس بافق تکمیل می باشد.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به احداث و راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی تا اواخر سال 94 هیچ تداخلی با درمانگاهی که در حال حاضر فعالیت می نماید صورت نخواهد گرفت و همه تحت یک واحد کار می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بافق شهری مهاجرپذیر می شود و از قومیت های مختلف در این شهر زندگی می کنند پوشش بهداشتی مناسب هست و جای نگرانی برای شیوع بیماری نخواهد بود بر واحدهای عرضه و تولیدی نظارت کامل انجام می شود.

ریاست دانشگاه همچنین در خصوص احداث چایخانه سنتی در بافق گفت: تنها نظارت بر بهداشت مکان برعهده شبکه بهداشت است و صدور مجوز باید از سوی شورای اصناف صورت گیرد.