هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برگزاری کلاسهای اوقات فراغت دانش‌آموزان از ابتدای تیرماه در بافق

برگزاری کلاسهای اوقات فراغت دانش‌آموزان از ابتدای تیرماه در بافق


برگزاری کلاسهای اوقات فراغت دانش‌آموزان از ابتدای تیرماه در بافق

اوقات فراغت در فرهنگ عمید به معنی آسودگی، آسایش و آسودگی از كار و شغل آمده است، همچنین اوقات فراغت به زمان‌هایی اطلاق می‌شود كه فرد آن را طبق تمایل شخصی و برای خود تنظیم می‌كند و كار ضروری برای انجام دادن ندارد.
اوقات فراغت فقط مخصوص دانش‌آموزان و یا مختص به تعطیلات سه ماه تابستان نیست، بلكه این زمان و برنامه‌ریزی در مورد آن برای هركس نسبت به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی متفاوت است.
البته همان‌طور كه گفته شد زمان اوقات فراغت برای هر سن و گروهی متفاوت است . برای یك نوجوان؛ شاید اوقات فراغت سه ماه تابستان باشد و برای یك دانشجو تعطیلات بین دو ترم تحصیلی و برای یك كارمند روز آخر هفته، ولی این ایام فراغت چه كوتاه مدت و چه بلند مدت نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است تا فرد بتواند در سایه آن با رفع خستگی، استعدادهای خود را در زمینه‌های متفاوت شكوفا كند.
پیامبر اعظم‌(ص) در این‌باره فرمودند: «دو نعمت است كه بسیاری از مردم با آن آزموده می‌شوند؛ فراغت و تندرستی.»
خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر به منظور نزدیک شدن به تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان گفتگویی با قاسم‌زاده معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید:
افق‌کویر: آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان چه برنامه‌ای دارد؟! 
کلاسهای آموزش و پرورش امسال در کانون‌های شهید باهنر و کانون فجر برگزار می‌شود؛ این کلاس‌ها از قبیل: خوشنویسی، نقاشی رنگ و روغن، طراحی، کامپیوتر، windows و فتوشاپ، زبان ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، شطرنج، رباتیک، کارگاه آموزش فیلم‌سازی، نصب و تعمیرات رایانه، تعمیر تلفن همراه، آموزش صنایع دستی، موسیقی، عکاسی، کلاسهای آموزش داستان‌نویسی و شعر می‌باشد.
افق‌کویر: درمورد زمان ثبت نام و مکان تشکیل این کلاسها توضیح دهید.  
شروع ثبت نام این کلاسها از 11 خردادماه تا 1 تیرماه می‌باشد. مکان برگزاری این کلاسها در مدارس؛ بنت الهدی صدر، 13 آبان، مدرسه شاهد غدیر و آموزشگاه مدرس؛ با همکاری مؤسسه قرآنی کوثر ولایت کلاسهای قرآنی برگزار می‌گردد؛ که تحت نظارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و در پایان این کلاسها اردوهای تفریحی برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است. همچنین برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اجرای طرح هجرت 3 را در برنامه خود داریم، سهمیه استان به آموزش و پرورش 200 نفر دانش‌آموز می‌باشدکه با حضور دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه خواهد بود؛ برای بهسازی (زیباسازی) و مرمت مدارس این 200 نفر را در ایام تابستان به کار خواهیم گرفت.
افق‌کویر: از چه سنینی می‌توانند در این کلاسها شرکت کنند؟
در هر دو کانون از ابتدایی تا دبیرستان
افق‌کویر: وجه پرداختی که باید برای کلاسها پرداخت کنند چه مبلغی است؟
وجه پرداختی بر اساس نوع کلاسها از 5 هزارتومان تا 30 هزارتومان متفاوت است. 
افق‌کویر: برای ثبت‌نام در چه ساعتی می‌توانند مراجعه کنند؟
صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها از 5 تا 7 در کانون شهید باهنر می‌توانند ثبت‌نام کنند.
افق‌کویر: علاقمندان برای شرکت در کلاسهای قرآنی از چه طریقی باید ثبت‌نام کنند؟
علاقمندان می‌توانند به مؤسسه قرآنی کوثر ولایت برای ثبت‌نام مراجعه کنند.