هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

با سختی ها باید جنگید و بر آن غلبه کرد

با سختی ها باید جنگید و بر آن غلبه کرد



 انسان برای آن که بتواند در امورات زندگی دچار ناملایمات روزگار نشود و بتواند در این بحبوحه حرفی برای گفتن داشته باشد باید صفت صبر و شکیبایی را سر لوحه زندگی خویش قرار دهد.
برخی از افراد آن قدر بی تاب و کم تحمل هستند که همواره در مصائب به شکوه و گلایه می پردازند و برخی دیگر شکر خدای را به جا آورده و از مراتب یقین بالاتری برخوردار هستند. به رغم مشکل بودن صبر و تحمل در برابر کاستی ها و کمبودها در تمام ادوار به انسانهایی شکیب و با استقامتی برمی خوریم که حوادث تلخ بزرگ در مقابل اراده فولادین آنان متزلزل می شود.
مسعود رستمی یکی از مردانی هست که با اراده استوار توانسته است از حوادث تلخ به سلامت عبور کند.
شاید بارها از کمربندی بافق عبور کرده باشید در همان نزدیکی ها به تابلوی برخورد می کنید که نوشته شده است کلید سازی رستمی و شاید هم برای ساختن کلید به این مغازه مراجعه نموده باشید.
رستمی محل کارش بیش از نه متر نیست ابزار کار ساده و دلی بی آلایش و سرشار از عشق و امید دارد.
بر خود واجب دانستم تا برای جویای حال وی و حرفهای دلش سری به مغازه اش بزنم، وی حتی میز کار و صندلیش آنچنان نبود که بتواند به راحتی و در آسایش کامل کار کند. وی از پاکی صداقتی برخوردار بود و با همان پاکی گفتارش از روزگارش چنین گفت: از ناحیه دو پا فلج مادر زادی بوده، حدود 18 سال است که به کار کلید سازی مشغول می باشم. گرچه کفاف زندگی را نمی دهد، اما خداوند را شاکرم. سه فرزند دختر داشته که دو تا ازآنان ازدواج کردند و دختر کوچکترم در کلاس ششم درس می خواند. یکی از دامادهایم نیز طی حادثه ای که در معدن سنگ آهن رخ داد فوت نمود و در حال حاضر سرپرستی دختر و دو فرزند او را نیز بر عهده دارم.
وی افزود: چاره ای نیست باید صبور بود. مغازه نیز اجاره ای است، اما صاحب مغازه انسان شریفی می باشد. این شغل درآمد مشخصی ندارد بیمه را نیز تاکنون به صورت آزاد پرداخت کرده ام.
رستمی بیان کرد: روزگار هست! گاهی شرمنده خانواده می شوم، اما فرزندان و همسر بسیار خوبی دارم؛ گرچه خدا با ماست، اما کاش مسئولین نیز کمی به فکر ما باشند. جنگ خدا که نمی شود رفت، با سختی ها باید جنگید و بر آن غلبه کرد.                                

   بیگی