هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

باید در اوج امنیت به توسعه اشتغال شهر رسید

باید در اوج امنیت به توسعه اشتغال شهر رسید



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ مشکلات کارگران معدن کوشک بافق طی نشستی با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مدیر عامل معدن کوشک و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در پایان این نشست دخیل عباس زارع زاده در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر موضوعات مطرح شده در جلسه را چنین بیان کرد: در معدن کوشک با سابقه ی چندین سال فعالیت تاکنون تشنجی وجود نداشته است، اما با تعویق حقوق کارگران سوژه ای ایجاد شد و نتیجه به آن جا رسید که کارگران معدن کوشک اعتراض نمودند متآسفانه نحوه ی برخورد با این جریان باید تعاملی تر صورت می‌گرفت. نیاز به وکیل نیز نبود، چون اگر بحث ها مطرح گردد کم کم یک روال خواهد شد کسی طرفدار از بین رفتن حقوق مردم نیست همه در مسیر حقوق عامه مردم و محیط تلاش می نمائیم؛ اگر کسی احساس کند طرفداری از شخص خاص یا کار فرما صورت می پذیرد واقعاً در اشتباه است. کسی را محکوم نمی کنم، ولی احساس می شود فردی پیدا شده و فضای خود را به جای فضای کارگری هدف داده است. کارفرما باید متقاعد شود تا حقوق کارگران را تمام و کامل پرداخت نماید. با وساطت انجام شده مقرر گردید کارگران به محل کار خود بازگردند. هیچ فردی حق مانور روی این موضوع را ندارد فضا مسالمت آمیز بوده و می توان در آرامش صحبت کرد. باید در اوج امنیت به توسعه اشتغال شهر رسید.
 وی افزود: امنیت شغلی باید تضمین گردد و در خصوص خوراک روی بافق که با ظرفیت پایین در حال حاضر کار می کند باید از طریق معدن کوشک اقدامات لازم انجام گیرد و این مشکل به نحو احسن حل گردد. احساسم این است مسئله حاد نبوده و به آن دامن زده اند طرح طبقه بندی مشاغل در فضای معدن کوشک و دیگر معادن باید انجام پذیرد. در یک کلمه گره ای که می توان با دست باز کرد نباید با دندان باز کرد. در صورت اجرای طرح طبقه بندی همسان سازی نیز به وجود می آید طرفدار اختلاف درآمدی نبوده و نیستم حقوق و مزایا باید معادل و متناسب با درآمد محیط باشد. در سیستم ادارات نیز تفاوت حقوق مشهود است و چیزی که متأسفانه در کل کشور حاکم گردیده و نظام هماهنگ پرداخت نیز درست اجرا نشده است، باید بازنگری جدی انجام شود ضعف درآمد نیز فضای حقوق را شکل می دهد.
زارع زاده تصریح نمود: کسانی که در این فضا قرار دارند مدافع نیستند که شخصی از بیرون بخواهد در این مسائل دخالت نماید. هنوز فرصت نکرده ام که درد دل کارگر را بشنوم به زودی در متن کارگری حاضر و حرف‌های آنان را خواهم شنید. حرف حق کارگران با جدیت به کارفرما انتقال داده می شود. خام فروشی باید کنار گذاشته شود. صادرات نیز باید کاملاً قفل گردد و به سمت درآمد ارزش افزوده پیش برویم. مسئولان معدن کوشک در یک حرکت متهم هستند، ولی بحث این نیست که فضا متشنج درست نموده و فضای کارگری از بین برود.
وی در پایان گفت: رسانه باید مدافع حق و حقوق مردم باشد. لازم است بدانید در مصاحبه خدمت به چه کسی صورت می گیرد؟ گاهی اوقات برخی رسانه ها سیاه را سفید و سفید را سیاه جلوه می دهند. آدم ها را بی جهت بزرگ جلوه ندهید. حرف مسئولین را اگر رسیدگی به درد مردم است انتقال دهید. بگذارید شهر بافق بازیچه آدم های مغرض نشود.