هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

باید به شرکت سنگ‌آهن شوکی وارد می‌شد!

باید به شرکت سنگ‌آهن شوکی وارد می‌شد!


عسکری در مورد تغییر و تحولات روی داده در شرکت سنگ آهن بافق عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، محمدجواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق در گفتگویی اختصاصی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.
وی درخصوص برنامه‌های خود با توجه به توزیع برگه سهام گفت: قانوناً دولت مکلف هست 5 درصد از سهام را در اختیار کارکنان شرکت سنگ‌آهن قرار دهد و باید ادامه پیدا کند تا کارگران و کارکنان متضرر نشوند. در مجموعه معدنی چادرملو اگر در سال 89 که مجموعه در اختیار اداره رفاه و صنعت بود درخواست داده می شد کارکنان سهام دار شده بودند و در حال حاضر سه سال قسط سهام پرداخت شده بود و بعد شرکت قسمتی از سهام خود را در فرابورس قرار می داد.
عسکری در مورد دستور مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر مسکوت ماندن شرکت سنگ آهن گفت: نامه ای که به وزیر ارجاع داده شده نیست و اگر دستوری باشد توسط رییس دفتر ابلاغ به دولت می شود. مهم ترین بحث این هست که احساس می کنم پایگاهی ندارد؛ امروز باید عمر و حیات خود را قبال امنیت و آرامش وحدت و دوستی حفظ کنیم غیر از این آینده بافق را به مخاطره خواهیم انداخت.
 وی درخصوص احداث جاده خرانق گفت: این جاده، در آینده جاده مواصلاتی خواهد شد و از چابهار به سمت شمال شرقی مسیر راه اندازی می شود. در این راستا مدیران شهر باید گونه ای مدیریت نمایند تا در کنار صنعتی نمودن شهر بتوانند مسائل دیگر را در نظر بگیرند. با احداث جاده ترانزیتی، شهر تحول عظیمی را در بر خواهد داشت.
 مدیر عامل شرکت سنگ آهن در خصوص واگذاری 5/71 درصد افزود: واگذاری 5/71 درصد هنوز به قوت خود باقی بوده ودر بودجه سال 79 مصوبه گردیده شده است. در حال حاضر وزارت رفاه، صندوق های کشور را تحویل گرفته، از جمله صندوق بازنشستگی شرکت سنگ آهن، اگر هنوز در اختیار وزارت صنعت و معدن بودیم نمی توانستیم قیمت سرمایه گذاری را افزایش دهیم.
وی در مورد تأمین بودجه طرح های صنعتی گفت: تمام طرح ها بودجه دارد. 80 میلیارد تومان برای تأمین آب از منطقه حسن آباد بودجه در نظر گرفته شده و تمام طرح بودجه دارد. شرکت با توجه به بحث های فروش صادرات آن با مشکل روبرو شده است؛ اما لطمه ای به تأمین مالی این طرح ها نخواهد زد.
عسکری در مورد این که آیا تغییر و تحول روی داده در شرکت سنگ آهن و با توجه به این که عنوان شده است بحث داخلی می باشد باعث ایجاد حساسیت نمی شود گفت: خیر، بخاطر توسعه شرکت باید شوکی به آن وارد می‌شود، حالت یکنواخت گرفته بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از شکایت وبلاگ نویس بافق امروز صرف نظر خواهید نمود گفت: خبرنگار نیروها و قلم هایی هستند که می توانند به طرق مختلف باعث وحدت، دوستی یا تفرقه شوند. خودتان را جای یک مدیر بگذارید که تلاش دارد کار اجرایی انجام دهد و یکی صداقت خود را بر تحریک نمودن مردم مطرح نماید؛ آیا با این خیانت روی داده چه باید کرد؟! حفظ آبروی مؤمن از همه چیز مهم تر است. شرکت سنگ آهن به عنوان کسی که جایگاه حقوقی دارد شاکی می باشد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص اولین طرحی که زودتر از همه به بهره برداری می رسد گفت: با توجه به این که بافق منطقه ای می باشد که از لحاظ تأمین نیروی انسانی شرایط سختی دارد، اولین طرح که به بهره برداری خواهد رسید بحث فاضلاب شهری هست که ظرف دو سال آن را می توان جمع نمود.
عسکری در پاسخ به این پرسش که در بحث نرم افزاری آگلومراسیون چینی ها در حق شرکت سنگ آهن اجحاف نمودند و باز برای طرح گندله با آنان قرارداد بسته شده است آیا این مسئله باز تکرار نمی شود؟ گفت:
اگر نتوانیم طرح ها را به موقع جمع کنیم باعث می شود این اتفاق ها رخ دهد.
طرحی که می بایستی سال 84 راه اندازی شود به 87 موکول شد و همچنین به خاطر زمان بر بودن و عدم صحیح مدیریت باعث شد این اتفاقات رخ دهد. اگرخود را باور نکرده بودیم الآن نمی توانستیم شاهد پیشرفت طرح تا این حد باشیم. موازنه یک کارخانه طوری است که جنس با تغییر مواجه نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعامل بین شرکت سنگ آهن و مجتمع فولاد بافق وجود دارد؟ گفت: 189 هکتار زمین که درخواست داده بودند و همچنین در مزایده نیز برنده شدند از طرف شرکت سنگ آهن به آنان تحویل گردید؛ حتی درخواست توسعه داشتند و 179 هکتار زمین نیز به آنها داده شد. بحث دو حلقه چاه بود که لوله گذاری آن نیز انجام گردیده و در اختیار آنان قرار گرفت.
محمد جواد عسکری در پاسخ به این پرسش که چرا شهربازی راه اندازی نمی شود گفت: در بحث استاندارد ایرادهایی داشت. اکنون با توجه به پیگیری توسط مؤسسه استاندارد تأییدیه داده شده و در اختیار سازمان هلال احمر قرار دارد. ظرف یک ماه آینده تونل وحشت، سینمای صحرایی و پیست دوچرخه سواری برای بانوان پیاده می شود. پارک وحشی بافقی طرح آن آماده و به محض این که از منابع طبیعی ابلاغ شود طرح به صورت مدون انجام خواهدشد.