هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

باند دوم جاده بافق – یزد امسال باید به بهره‌برداری برسد

باند دوم جاده بافق – یزد امسال باید به بهره‌برداری برسد



بزرگراه بافق – یزد يكي از طرح‌هاي مهم و اولویت‌دار شهرستان بافق است كه تعلل در تكميل آن به ويژه قطعه پاياني كه قريب 40 كيلومتر است، تاكنون منجر بروز تصادفات متعددی شده كه بعضاً نيز تلفات مالی و جانی شديدي را نيز به دنبال داشته است.
اخيراً نيز تصادف بين يك كاميون و سواری زانتيا منجر به فوت راننده خودوری سواری شد كه اين حادثه كاسه‌ی صبر مردم بافق را به سر آورد و موجب اعتراضات و تجمعاتی نيز شد.
در همين راستا نيز روز يكشنبه نهم آبانماه در جلسه‌ای با حضور استاندار، امام جمعه بافق، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بافق، مدیر کل راه و شهرسازی، پیمانکار طرح و نماینده شورای شهر، اين موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
«سيد محمدرضا سیدحسینی» معاون عمرانی استاندار در ابتدا به بیان گزارشی از نحوه اجرای این طرح پرداخت و اظهار كرد: تعداد ابنیه فنی اين قطعه 143 دهنه بوده که برابری می‌کند با طول کل مسیر و این در حالی است که با وجود مشکل کمبود اعتبار و با کمک شرکت سنگ آهن مرکزی در سال گذشته، ابنیه فنی آن به جز پل رودخانه شور به اتمام رسید.
در ادامه امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار بافق به بیان سوابق طرح، خطرات جاده‌ای و انتظارات مردم شهرستان اشاره كردند و خواستار تکمیل طرح شدند.
«محمدرضا نقصان محمدي» مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد نیز در ادامه این جلسه از تحویل کل طرح به پیمانکار و حل مشکلات اجرا و داخلی طرح خبر داد.
«سيد محمد ميرمحمدي» استاندار یزد در پايان با جمع بندی مباحث مطرح شده، سعی و تلاش در جهت تکمیل طرح در سال جاری را دور از انتظار ندانست و خواستار تکمیل این بزرگراه در سال جاري شد و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید كرد.
در اين نشست همچنين مقرر شد كه حسب بررسی انجام شده برنامه زمان‌بندی اتمام طرح پنج ماهه باشد، بررسی مسائل و مشکلات اجرا در طول اجرای عملیات توسط معاون عمرانی استانداری صورت پذیرد و چهارشنبه هفته جاری با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازي و فرماندار بافق، اولين بازديد از طرح انجام شود.
همچنين ضمن تحويل كل طرح به پيمانكار، قرار شد كه در هفته جاری کلیه ماشین آلات پیمانکار به محل طرح، حمل و طي مدت تعیین شده در کلیه قسمت‌ها مستقر و همزمان سایر عملیات نیز آغاز شود و تحت هیچ شرایطی کار تا تکمیل آن، متوقف نشود.
براساس جمع‌بندي اين نشست بايد پل رودخانه شور نیز وارد فاز اجرایی شود و مقدمات کار انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شود و در شهرستان نیز همکاری لازم جهت تسریع در طرح صورت پذیرد.