هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق ظرفیت مسابقات ملی و بین المللی دارد

بافق ظرفیت مسابقات ملی و بین المللی دارد



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، در حاشیه برگزاری مسابقات موتور کراس به سراغ چند تن از مسئولین رفته و گفتگویی با آنها انجام داده ایم.  
مسعود شریعتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم ضمن یاد و نام شهید علی اکبر قنبری زاده از برگزاری این مسابقه به نحو مطلوب یاد کرد و بیان نمود که خوشحالیم که بافق و استان یزد ظرفیت مسابقات ملی و بین المللی را دارد و این نشان دهنده همکاری بین برگزارکنندگان است. 
 وی افزود: افرادی که در موتور سواری برنامه خاصی دارند از آنها استدعا می کنم با ثبت نام در هیئت شهرستان و با حضور مربیان مجرب نسبت به آموزش آنها اقدام شود و از حرکات سنگین و خطرناک در سطح کوچه و خیابان ها خودداری کنند و آنچه در این رابطه لازم است رعایت استاندارد ها در پیست و حفظ ایمنی های لازم همراه با مربی است. 
رضا نارگانی رییس اداره ورزش و جوانان میزبانی شایسته چنین مسابقاتی را ایجاد شور و نشاط میان جوانان اعلام نمود و آن را باعث پیداشدن انگیزه بین جوانان دانست.
وی از دیگر رؤسای هیئتهای ورزشی خواست تا به سمت میزبانی بروند.
حاشیه های مسابقه موتور کراس قهرمانی کشور:  
-باتوجه به حضور برادارن و فرزندان شهید علی اکبر قنبری زاده در مسابقه که به نام این محیط بان برگزار گردیده بود"محمدصادق و ساجده" در گفتگو با افق کویر در ابتدا گفتند : به لطف همشهریان عزیز این مسابقه بی نظیر به یاد پدر برگزار گردید، پدری که دلیر بود و ما به وی افتخار می کنیم. آنها بیان به ادامه راه پدر نمودند و اعلام کردند خاطرات زیادی از موتورسواری های پدرشان دارند که محمد صادق با جاری شدن اشک نتوانست خاطره را بیان نماید. ساجده هم گفت: پدر موتور سوار قهاری بود که قرار بوده سرفرصتی مناسب به وی آموزش دهد که دیگر سرنوشت مجال نداد.
-جمعیت زیادی برای تماشای دومین دوره مسابقات قهرمانی موتور کراس کشورحضور پیدا کرده بودند نوجوانان و جوانان زیادی در پشت فنس های پیست سرگرم حرکات تک چرخ و با خودروهایشان دستی می کشیدند و چرخ می زدند در این میان بانویی با خودرو وارد میدان شد و با کشیدن ترمز دستی و چند چرخش با سرعت میدان را ترک کرد.
-صدای موتورهای سنگین هیجان هر فردی را برمی انگیخت و همه در حسرت اینکه؛ چرا نمی توانند در این مسابقه حضور داشته باشند با یکدیگر سخن می گفتند. داخل پیست شور و هیجانی بر پا بود از موتورسواران، سرپرستان و مربیان و هر فرد در اندیشه کسب سکوهای قهرمانی بود. 
-امین زعیمیان گفت: هزینه خرید موتور بالاست مشکل مجوز هم که وجود دارد دوست دارند با نمایش مهارت و ظرفیت ها انرژی درونی خود را دراین مکان تخلیه کنند. 
جوان دیگری گفت: ما آرزوی حضور در این پیست را داریم، حتی به فکر مسابقات با ماشین هستیم؛ اما آن هم هزینه بر است ورزشی پرهیجان که استعدادهای بالایی در بافق دارد.
-خلیلی نوجوان 12 ساله هم در جمع پسران بزرگتر سرگرم تقلید از این حرکات بود و بقول خودش کلی خوش می گذراند.
- چند جوان که داراری موتور سیکلت های "سی ار ام"  بودند  گله از عدم تخصیص مجوز و بی پلاکی موتورهایشان بودند و آرزو داشتند نهادی آنها را جهت پلاک گزاری راهنمایی و همراهی نماید ما نمی خواهیم به دیگران آزار و اذیت برسانیم ای کاش اجازه خروج موتور سیکلت در روزهای جمعه را به ما بدهند تا در این پیست به موتورسواری بپردازیم.
-رضا شایقی به همراه چندتن دیگر که از شهرستان ابرکوه تنها برای تماشا آمده بودند و هیچ شرکت کننده ای هم در مسابقه از جانب آن ها وجود نداشت و میهمان شهرمان بودند  علت آمدنشان را تنها عشق و علاقه بیان کردند.