هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق در گذر زمان است

بافق در گذر زمان است



همانگونه که تمامی عالم و کائنات در حال عبور هستند. سکون در این دنیای مادی جایز نیست؛ چراکه یکی از خواص ماده حرکت است. تمامی افرینش حضرت حق دارای چنین ویژگی هست. « دل هر ذره که بشکافی افتابیش در میان بینی» 
بافق ما هم در گذر زمان احوالات مختلفی را به خود دیده که در ذهن پیرانش هنوز باقی است و بر جوانان هم واجب است تا این احوالات را از پدران و مادران سالخورده خود بپرسند و بشنوند و در زندگی خود جاری و ساری کنند که بهترین روش زندگی همین است. «عقل پیران و نیروی جوانان» 
بسیاری از ما به یاد داریم که چگونه حاکمی بر سرزمینی فرمانروایی می کند و بعد از گذشت چند صباحی این امر و نهی کردن به فرد دیگری واگذار می شود! انچه که از گذر قدرت به جا می ماند یاد نیک است! یاد نیک چیزی نیست که بتوان با جاروجنجال و تبلیغات رسانه ای به خورد مردم داد. یاد نیک به مثل همان مشک است « که خود ببوید نه انکه عطار بگوید»
چه بسیار افرادی دیدیم که ان چنان ریخت و پاش پول کردند و به همان اندازه ازخود بت ساختند که در زمان مسئولیتش اگر کفر نگفته باشم از او قدیس ساخته شد! « هیهات از این روزگار»آن چنان فردی را سوار بر « خر مراد» خواهد کرد که گویا این چهارپا تا اخر عمر از ان اوست! 
حال و هوای امروزه بافق کم از ان روزگاران نیست! گویا باید به این مسلک تاریخ معتقد بود که « تاریخ تکرار می شود» تاریخ دوباره تکرار شده و باز همان اش و همان کاسه! برخی مسئولان ان چنان بر « اسب راهوار » ریاست تکیه زده اند که خیال رهایی از این مرکب خوش رکاب را ندارند! گویا افسار ریاست به دستان انها چسبیده است! در بافق کم نیستند مسئولانی که ان چنان در پست خود غرق شده اند که گویا قبای این ریاست را بر قامت آنها دوخته اند! مسئولانی که دولتهای پیشین را به خوبی یاد دارند! از دولت عدالت محور تا تدبیر و امید! 
نگارنده قصد ندارد تا مسئولی را به حکم ابقا چندین ساله بر مسئولیتش خطاب کند؛ اما معتقد است شایسته سالاری تنها محدود به این افراد نخواهد بود و چه بسا جوانانی با نیروی جوانی مشکلات فراسوی اداره را به حکم تازه نفس بودن حل کنند؛ ولی رویه تخریب گونه در برخی از این تصدی ها حاکم است که مسئولی بر نمی تابد تا نیروی زیر دست او پیشرفت کند و به قول معروف « مجالی به او نمی دهد»
شاهدهستیم که برخی از ادارات از نیروهای خبره و کاردان خالی شده اند، بد نیست تا فرماندار دولت تدبیر و امید در بافق اماری ازخروج این نیروهای کاردان و کارازموده کسب کند و نکته اخر این که باید به نیروهای تازه نفس مجال داد تا به حکم جوان بودن پیگیری مسایل و جذب اعتبارات و بودجه باشند.
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول