هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق در زمینه صنایع جوارمعدنی با بی‌لطفی روبرو است

بافق در زمینه صنایع جوارمعدنی با بی‌لطفی روبرو است


نماینده مردم بافق در مجلس:

تسنيم| دخيل‌عباس زارع‌زاده در نشست شوراي اداري استان يزد اظهار داشت: شايد چشم‌انداز استان يزد در اذهان اين باشد که يک استان برخوردار است اما از درون واقعيت غير از اين است.

وي گفت: استان يزد دو قطب برخوردار و محروم دارد و شايد 50 درصد جمعيت مرکز استان يزد مهاجران شهرستان‌هاي مهريز، ابرکوه، بهاباد، بافق و خاتم است.

نماينده مردم مهريز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شوراي اسلامي گفت: رفع تبعيض و بي‌عدالتي، ايجاد توازن جدي در زيرساخت‌ها و کمک به توسعه مناطق محروم استان يزد خواسته‌اي است که مردم اين مناطق از دولت دارند.

سخنگوي کميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب که کمبود شديد اعتبارات عمراني که پاسخگوي حداقل‌ها هم نمي‌باشد، يکي از مهمترين مشکلات است، کمبود انگيزه و مشوق براي سرمايه‌گذاران را از ديگر مشکلاتي عنوان کرد که اين 5 شهرستان محروم با آن روبرو هستند.

وي خاطرنشان کرد: کمبود شديد زيرساخت‌ها براي توسعه سرمايه‌گذاري اعم از آب، برق، گاز و فضاي مناسب از ديگر مشکلات است به گونه‌اي که شهرستان بافق به عنوان بهشت معادن استان يزد، هنوز جاده مناسب ندارد و کاميون‌هاي سنگين حامل سنگ‌هاي معادن براي مردم خطرساز شده‌اند.

بافق در زمينه صنايع جوارمعدني با بي‌لطفي مواجه است

نماينده مردم مهريز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه در سرمايه‌گذاري جوارمعدني به ويژه در بخش خصوصي، بافق با بي‌لطفي مواجه شده است.

سخنگوي کميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: مقايسه درآمد شهرداري‌هاي شهرستان‌هاي استان يزد به خوبي گوياي واقعيت مشکلات موجود در مناطق محروم است.

زارع‌زاده با بيان اينکه توزيع امکانات و سرمايه‌ها در استان يزد از توازن برخوردار نبوده، خواستار توجه ويژه دولت به مناطق محروم استان يزد شد.

وي خاطرنشان کرد: راه‌آهن شرق به غرب که اتصال ريلي شمال به جنوب استان فارس و سرخس به بندرعباس را بر عهده دارد در ابرکوه در حال ساخت است ولي شنيده شده که به دليل نبود اعتبار، اين پروژه تعطيل شده و ريل‌هاي آن در حال انتقال به مناطق ديگر است.

نماينده مردم مهريز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است مناطق ديگر اعتبار داشته باشند اما اين پروژه که يک پروژه ملي هم هست اعتبار نداشته باشد؟

سخنگوي کميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي، تکميل مسير ابرکوه به مروست، کمک به راه‌اندازي واحدهاي صنعتي و پتروشيمي و صنعتي ابرکوه، را از جمله مهمترين مشکلات شهرستان ابرکوه دانست.

جاده يزد به بافق به تکميل شود

زارع‌زاده افزود: تکميل پروژه گازرساني و همچنين تکميل مسير يزد به بافق از جمله مواردي است که به صورت حياتي براي شهرستان بافق مورد نياز است.

وي عنوان کرد: شهرستان بهاباد که شريان حياتي يکي از معادن بزرگ کشور به حساب مي‌آيد، متاسفانه هنوز گاز ندارد و براي گاز اين شهرستان، درخواست اعتبار مردمي شده است.

نماينده مردم مهريز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شوراي اسلامي تکميل جاده بافق به بهاباد يکي از مسائل ديگري است که اگر تکميل شود، راه مردم استان به خراسان را هم به صورت خيلي خوبي کوتاه مي‌کند.