هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق تشنه دانستن است

بافق تشنه دانستن است



   هفته پیش ذبیح ا... خواجه ای، فرماندار اسبق بافق از مسایل پشت پرده‌ای گفت که برای جامعه آگاه بافق و قشر نخبگان تلنگری می باشد که از چشم بستن بر برخی واقعیت ها خودداری کنند! بارها جامعه شناسان گفته اند: جامعه ای رشد خواهد کرد که در آن دیدگاههای موافق و مخالف گفته شود و در آخر بهترین نتیجه را برای رها شدن از بن بست مسایل اتخاذ کرد. اظهارات اخیر فرماندار اسبق بافق در همین راستا صورت گرفته است. اظهاراتی تکان دهنده که در نوع خود تازه گی دارد! گفته‌های که دست های پشت پرده به سرانجام نرسیدن جاده بافق را آشکار خواهد کرد. حال پرسش این است چه کسی مسئول این جاده است؟ چه کسی پاسخگوی خون‌هایی که در این جاده بر زمین ریخته شده است، خواهد بود! مسلماً این فرد را ذبیح ا... خواجه ای می شناسد. این فرد در جلسه مجمع هم اندیشی وجود داشته است و هم اینک از مسئولین شهرستان است. چه اشارات دقیقی! باز به این گفته ها دقت کنید.
" این محور (جاده یزد- بافق) مصوبات مقام معظم رهبری را دارد و اتمام این طرح یکی از مهمترین دغدغه های تمامی مسئولان و مردم شهرستان است. دلیل تعطیلی این محور چیست؟ چرا طی چهار سال پیشرفت ۶۰ کیلومتری داشته است و بعد از گذشت شش سال ۶ کیلومتر نیز توسعه نیافته است؟ علت عدم پیشرفت و تعطیلی کار را می دانم، متأسفانه دلیل اصلی از خود ما است و فردی[؟] که سنگ جاده را به سینه می زند باعث این کار شده است.تاکنون خیلی از حرف ها را تحمل کرده ام .صحبت من با ارائه مستندات است… متأسفانه، متأسفانه یک نفر از مدیران ارشد شهرستان که همه فکر می‌کنند گام های مثبتی در ادامه پیشرفت کار برداشته باعث تعطیلی و عدم توسعه جاده شده است"
دستگاههای مرتبط و نهادهای مسئول، باید این موضوع را پیگیر باشند. سرنوشت این "جاده بی سرانجام" در دستان فردی است که او تاکنون نگذاشته جاده احداث بشود و یا مانع از پیشرفت آن شده و یا به اصطلاح چوب لای این چرخ گذاشته است؛ شاید تعهدی بر گردنش بوده و او اکنون این تعهد را انجام نداده است. هر چه که هست امروز بافق تشنه دانستن است، تشنه پی بردن به واقعیت که چگونه طرح جاده بافق در سفر رئیس جمهور قبل؛ از مرحله امکان سنجی به مرحله اجرایی در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به یزد می رسد و برای آن اعتبار 7 میلیارد تومانی گذاشته می شود؛ ولی پس از تمام شدن اعتبار، دیگر طرح در پیچ و خم بروکراسی(کاغذبازی) اداری می افتد و "کفگیر به ته دیگ خورده" و دیگر بودجه ای نمی ماند تا مابقی 45 کیلومتری آن؛ یعنی حدود نصف دیگر آن دو بانده شود! 
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول