هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق به غیر از لغو کامل خصوصی‌سازی به چیز دیگری راضی نمی‌شود

بافق به غیر از لغو کامل خصوصی‌سازی به چیز دیگری راضی نمی‌شود


بافق به غیر از لغو کامل خصوصی‌سازی به چیز دیگری راضی نمی‌شود

درپی وعده‌های انجام نشده مسئولان، کارگرانِ بی اعتماد دست از کار کشیدند. فعالیت‌های شرکت سنگ آهن بافق تعطیل شد. واگذاری سنگ آهن بافق به بخش خصوصی به رغم مخالفت‌های بسیاری که صورت گرفت، همچنان در پرده‌ای از ابهام است و هنوز مشخص نیست که تلاش‌های مردم و مسئولین به کجا می‌رسد. در آخرین اقدامات مقرر شد که این واگذاری از سایت سازمان خصوصی سازی حذف و خصوصی سازی آن منتفی شود اما این وعده نیز محقق نشد و مردمِ نگران را که به‌دلیل عملکردهای نامناسب مسئولین قبلی بی‌اعتماد شده‌اند، به اعتصاب و تحصن واداشت به اینگونه که اکنون سنگ آهن بافق تعطیل است. این در حالی است که حتی دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر عدم انجام هرگونه کار در این زمینه بدون نظر مسئولان استان، همچنان بدون تاثیر عمل مانده و گویا باندی قوی‌تر درپی اعمال نظرات خود درمورد این شرکت است. بشارت نو برای پیگیری وضعیت کنونی معدن گفتگوهایی با رئیس شورای اسلامی شهر بافق، فرماندار بافق و سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق داشته که در ادامه می‌خوانید.
نامه جهانگیری به مقصد نرسیده است!
رئیس شورای شهر بافق با ابراز تعجب از متوقف نشدن خصوصی سازی بیان کرد: چطور است که نامه آقای جهانگیری مبنی بر توقف خصوصی سازی، در بافق قرائت شده اما نتوانسته در تهران به سازمان خصوصی سازی یعنی از یک دفتر به دفتر دیگر برود؟
مهندس محمدحسن تشکری ادامه داد: آیا تهران تا این حد بزرگ است؟ یا دستی در کار است؟
وی با بیان اینکه همه‌ی استان را به مسخره گرفته‌اند ادعا کرد: برادر زاده‌ی وزیر اقتصاد و دارایی عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن است لطفا آقای طیب نیا تکلیف خود را با مردم بافق روشن کند چراکه بافق نه با دولت، نه با ملت و نه با نظام هیچ مشکلی ندارد اما به نظر می‌رسد لابی اصفهانی می‌خواهد یزد را از آنِ خود کند.
تشکری تاکید کرد: استاندار ۲۷ اردیبهشت برای توقف خصوصی سازی با رئیس سازمان خصوصی سازی جلسه مشترکی داشت که در حین همان جلسه، سازمان خصوصی سازی به‌طور میانگین هر ساعت ۲ تا ۳ مرتبه با سنگ آهن بافق تماس گرفته و اسامی سهامدارن را درخواست کرد.
وی افزود: این درحالی بود که استاندار برای توقف خصوصی سازی تلاش می‌کرد اما واگذار شرکت سنگ آهن در بورس به نماینده سهامداران شرکت سنگ آهن بافق اعلام کرد: کار واگذاری تمام شده است شما به دنبال چه هستید؟ و استاندارتان برای چه تشکیل جلسه داده است؟
بهانه سازمان خصوصی سازی: سعی می‌کنیم پاکت برنده را باز نکنیم.
رئیس شورای شهر بافق درباره اعتصاب کارگران شرکت سنگ آهن بافق و تعطیلی آن به خبرنگار بشارت نو گفت: فرمانداری، شورای شهر بافق و استانداری جلسه مشترکی تشکیل دادند که ماحصل آن این بود که خصوصی سازی تا روز شنبه ۲۷ اردیبهشت منتفی شود.
تشکری افزود: همچنین در بیانیه مشترکی که شورای شهر و فرمانداری بافق منتشر کردند مقرر شد خصوصی سازی را متوقف کنند و آگهی فروش ۲۸٫۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق نیز از سایت خصوصی سازی حذف شود.
وی ادامه داد: این وعده محقق نشد و سازمان خصوصی سازی با بهانه‌های مختلف از جمله اینکه «سعی می‌کنیم پاکت برنده را باز نکنیم» یا «متقاضی برای خرید سنگ آهن وجود ندارد»، از این کار امتناع کرد.
تشکری خاطر نشان کرد: بهانه‌ تراشی‌های سازمان خصوصی سازی در حالی رخ داد که ساعت ۱۴ همان روز پوری حسینی اعلام کرد بیشترین متقاضی برای خرید سهام سنگ آهن بافق وجود داشته است.
وی با بیان اینکه حرف و حدیث‌های مختلفی منعکس شده است گفت: برخی تمایل دارند این مسئله خاموش بماند چراکه اکنون خود را پشت این سهام پنهان کرده‌اند به‌این منظور که خواسته مردم محقق نشود تا بر روی ۷۱٫۵ درصد سهام خود مانور دهند.
واگذار شرکت سنگ آهن بافق در بورس: کار واگذاری تمام شده است
رئیس شورای اسلامی شهر بافق اظهار کرد: عجیب است که آقای جهانگیری و وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفند و نامه کتبی به وزیر اقتصاد و دارایی داده شده اما گوش کسی بدهکار نیست و هیچ کس نمی‌تواند کاری بکند.
وی در پایان سخنانش گفت: استان با فروش شرکت سنگ آهن چیزی برای عرضه در کشور نخواهد داشت. بافق نیز به غیر از لغو کامل خصوصی سازی به چیز دیگری راضی نمی‌شود.
(مصاحبه رئیس شورای شهر بافق با نشریه بشارت نو در تاریخ ۲۹ اردیبهشت)