هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اگر ورزش برای بچه‌های سالم مستحب است؛ برای معلولین واجب می باشد

اگر ورزش برای بچه‌های سالم مستحب است؛ برای معلولین واجب می باشد


شاهپورزاده نماینده هیئت ورزشی معلولان و جانبازان عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ نشست صمیمی رؤسای هیئت های ورزشی با محمدعلی طالعی معاون فرماندار، روز سه‌شنبه 21 مهرماه با حضور محمدرضا فتاحی بخشدار مرکزی، حسن آتش‌افروز رییس اداره ورزش و جوانان، محمد عباسی سخنگوی شورا و ناهید مظفری کارشناس امور بانوان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. طالعی در ابتدای جلسه گفت:المپیاد درون مدارس نیز از 26 مهر تا 2 آبان در 20 مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم به صورت آزمایشی برگزار می‌گردد. برای جنبه‌های مختلف از جمله بازی‌های محلی نیز تأکید می‌شود. ورزش کارکنان دولت نیز در دستور کار است تا ورزش در ساعت کاری قرار گیرد.

حسن آتش افروز گفت: با توجه به معضلات و پاتو‌ق‌های سطح شهر مشوق جوانان به سوی ورزش باشیم. فرهنگ‌سازی در این راستا صورت گیرد تا بتوان از این معضلات کاست.

آتش افروز از برگزاری جشنواره ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد.

در ادامه شاهپورزاده نماینده هیئت ورزشی معلولان و جانبازان در این نشست گفت: نگاه ما معلولان نسبت به ورزش با نگاه شما، متفاوت می باشد. افراد سالم به ورزش به دید شادابی، نشاط و قهرمان پروری نگاه می کنند. ما به غیر از این‌ها به توانبخشی و درمان باید اهمیت بدهیم. اگر ورزش برای بچه‌های سالم مستحب است؛ برای معلولین واجب می باشد. با این وجود هیئت معلولین در تمامی رشته‌های ورزشی باید فعالیت داشته باشد. یک معلول برای آنکه به صحنه ورزش بیاید باید چند مشکل را پشت سر بگذارد. اعتماد به ‌نفس و نگاه ترحم‌آمیز و عبور از مکان هایی که در سطح شهر برای وی وجود دارد تا به ورزش و شادابی خود برسد.

زمانی که متوجه شدم باید برای شرکت در جلسه به این سالن بیایم از خدا خواستم تا یاریم کند، چون واقعاً با وجود معلولیت نمی‌توانستم از پله‌های فرمانداری بالا بروم. تنها مختص این اداره نیست، ولی بطور کل موانع بسیار بزرگی بر سر راه وجود دارد و باعث گردید از750 نفر معلول که در بافق هست 50 نفر به ورزش روی آورده‌اند.

محمد عباسی سخنگوی شورای شهر بافق در این نشست از تشکیل معاونت فرهنگی ورزشی در سال آتی خبر داد.

وی به عنوان عضوی از شورا از تلاشگران عرصه ورزش شهرستان بافق تقدیر نمود و افزود: شورا آمادگی دارد تا در هر زمینه‌ای برای پیشرفت ورزش شهرستان کمک رسانی و همکاری نماید. وی افزود: تیم تپل اسپرت توانست نام بافق را در کشور بلند آوازه نماید.

در ادامه مجید دانشی رییس هیئت کاراته گفت: برخی از رشته‌های ورزشی که پتانسیل و خروجی خوب دارد واقعاً مظلوم واقع شده است و آن هم فقط به خاطر تأمین هزینه‌ در این راستا می باشد.

امیدواریم برنامه‌ریزی صورت گیرد تا شورای اداری برای ادارات که تمایل دارند کمیته ورزشی تشکیل دهد. تکرار گذشته هیچ فایده‎‌ای نخواهد داشت.

محمدرضا فتاحی بخشدار مرکزی در پایان این نشست ضمن تبریک اعیاد گذشته گفت: زمانی در ورزش می توانیم موفق شویم که باشگاه آهن به تبعیت از هیئت‌های شهرستان، نفرات و نیروها را مجوز بگیرد و در مسابقات شرکت نماید. این هماهنگی باید اتفاق بیفتد. اداره ورزش و جوانان می‌طلبد که با یک توان و نیروی مضاعف آن را عملی نماید. تعامل ضعیف اداره آموزش و پرورش با هیئت‌های شهرستان باید تقویت شود. در خصوص بحث استعدادیابی، دبیران ورزش وارد گود شوند و آنان را به هیئت‌های مختلف معرفی کند و این تعامل باید از سوی هیئت نیز باشد. ورزش ما وقتی قرار نباشد هزینه پرداخت کند و دید حرفه‌ای نباشد؛ موفق نخواهد بود. از هیئت‌ها برنامه ورزشی خواسته شود و طبق آن اعتبار در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است در پایان این نشست از رؤسای هیئت های ورزشی تجلیل شد. راضیه بیکی