هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آغاز فصل شکوفایی استعداد ها در بهاباد

آغاز فصل شکوفایی استعداد ها در بهاباد



افق کویر: لطفا معرفی اجمالی از خودتان داشته باشید.
عباس زینلی هستم دوران تحصیل دبیرستانم را در مدرسه نمونه دولتی ملک ثابت یزد در رشته ریاضی و فیزیک سپری کردم و با مدرک مهندسی مکانیک گرایش بیوسیستم از دانشگاه محقق اردبیلی فارغ التحصیل شدم. 
افق کویر: فعالیت هایی که در بهاباد شروع کردید چیست؟
با توجه به روحیه بچه ها و نبود امکانات رفاهی در شهرستان باید یک حرکت منظم و برنامه ریزی شکل داده می شد که هم در بردارنده نشاط علمی و شور و هیجان باشد و هم افراد را برای ایجاد تحول اساسی در آینده آماده کند.
در عصری از تاریخ زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی و اینترنت ما را بدون هدف به خود مشغول داشته که بعضا باعث انحراف نیز می شود. و اکنون این تکنولوژی با توجه به جادبه هایی که دارد نوجوانان را به خود مشغول ساخته است. 
شرکت پارسان الکترونیک یکی از شرکت هایی است که در زمینه رباتیک فعال است . ما رشته رباتیک را از تابستان 94 در بهاباد پایه گذاری کردیم که خدا رو شکر با استقبال خوبی نیز همراه بود.
افق کویر: چند نفر ثبت نامی داشتید و چه مدارسی با شما همکاری داشتند.
جامعه هدف ما مدارس ابتدایی بودند که گفتیم اگر موفقیت آمیز بود در سایر مقاطع تحصیلی گسترش دهیم. مدارس ادیب ،سمیه دخترانه، شاهد پسرانه و پژوهش سرا از بهاباد و همچنین موسسه خیریه مهرورزان احمدآباد از دهستان جلگه با همکاری بسیار خوبی داشتند که خدا رو شکر موفق شدیم 120 نفر را تحت آموزش رباتیک و خلاقیت قرار دهیم.
اما متاسفانه بدلیل اینکه کسانی تخصص کافی نداشتند و رشته رباتیک را در مدرسه شاهد دخترانه و چند مدرسه دیگر اجرا کرده بودند و موفقیت آمیز نبود مدیران و والدینشان ذهنیت خوبی نداشتند و کسی ثبت نام نکرد اما مطمدن هستیم که با بازخوردی که کلاس های تابستان بوجود آمده از اول مهر تمامی مداراس با ما همکاری خواهند داشت.
افق کویر: برنامه هایتان برای آینده چیست؟
ببنید یکی از مشکلات اساسی برای عدم پیشرفت این است که ما فقط نوک بینی خود را ببنیم قبل از شروع کلاسها خیلی از والدین از این گله داشتند که کلاسهایی شکل می گیرد ولی یا ادامه نمی یابد یا اینکه بعد از مدتی به ضعف می گراید به نظر بنده علت آن نبود هدف گذاری های کلان است. ما هدف گذاری های کلانی را انجام داده ایم و امید واریم طی چند سال آینده به آن دست یابیم اولین هدفمان این است که کلاسها با همین قدرت به راه خود ادامه دهد چرا که اگر قوه خلاقیت شکوفا شود و در کنار آن علاقه به کار عملی و علمی بوجود آید قطعا باید انتظار دانشمند شدن یا مخترع شدن از این دانش آموزان را داشت. اگر یک نگاه کوچکی به زندگی نامه مخترعین یا دانشمندان داشته باشیم پی می بریم از کودکی دنبال شکوفا شدن استعداد های خود بودند.
با یاری خدا در نظر داریم برای اولین بار در تاریخ شهرستان بهاباد مسابقات رباتیک را در رشته های مختلف نظیر آتشنشان، فوتبالیست ، جنگجو و ..... راه اندازی کنیم. 
با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم با حول و قوه الهی می خواهیم رشته جراحی را برای دانش آموزان رشته تجربی در مقطع متوسطه ایجاد کنیم. و همچنین رشته های شیمی ، نانو شیمی ، هوافضا و اوریگامی را بصورت تخصصی آعاز کنیم.
افق کویر: صحبت پایانی؟
ما معتقدیم فصل شکوفایی استعداد ها و خلاقیت در بهاباد شروع شده است و امیدواریم همه ی مسئولین شهرستان ما را در برنامه هایمان یاری کنند، ما بدنبال تربیت نسلی هستیم که در آینده ای نزدیک برای شهرستانمان افتخار آفرین باشند.