هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اظهارات ضد و نقیض درباره خلف وعده دولت به کارگران معدن بافق

اظهارات ضد و نقیض درباره خلف وعده دولت به کارگران معدن بافق


ایلنا گزارش می‌دهد:

«دخیل عباس زارع‌زاده»، نماینده بافق در مجلس از نقض تعهدات دولت به کارگران معدن سنگ آهن مرکزی این شهرستان خبر داد. در همین حال، یک مقام استانداری یزد در گفتگو با ایلنا اظهارات این نماینده مجلس را تکذیب کرد.
نماینده بافق در مجلس (۲ آذر) با اشاره به وعده دولت برای لغو واگذاری 5/28 درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی، به ایلنا گفت: بحث لغو واگذاری 5/28 درصد پیگیری نشده و مورد غفلت واقع شده است. ظاهرا این 5/28 درصد به شرکت فولاد خوزستان واگذار شده و جزء اموال این مجموعه محسوب می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: از طرفی کارگروه پیگیری مطالبات مردم بافق و کارگران معدن متشکل از نمایندگان امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس، اعضای شورای شهر و نماینده کارگران منحل شده است.
او با تاکید بر تعهد استانداری برای تشکیل این کارگروه، بیان کرد: قرار بود که برای کارگروه پیگیری مطالبات کارگران حکم زده شود و این در صورتجلسات آمده بود، اما استاندار مدعی شده که به دلیل همکاری نکردن اعضای کارگروه پس از حضور وزیر کار در شهرستان، کارگروه را از این پس به رسمیت نمی‌شناسد.
این نماینده مجلس در ادامه یکی از تعهدات دولت به کارگران را اختصاص ۱۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مردم این شهرستان خواند و گفت: آن ۱۵ درصدی که جزء تعهدات استاندار و مسئولان بود نیز تاکنون پیگیری نشده است.
نماینده بافق در مجلس در پایان با اشاره به گفتگوی بی‌نتیجه تلفنی‌اش با استاندار یزد گفت: من با استاندار صحبت کردم و او گفت ما خود می‌دانیم چگونه قضیه را پیگیری کنیم و بنا نیست با کسی هماهنگ باشیم.
در همین رابطه، «داوود پاک‌طینت» مدیر روابط عمومی استانداری یزد ضمن تکذیب واگذاری 5/28 درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به شرکت فولاد خوزستان، گفت: تصمیم‌های قبلی که در حضور وزیر کار گرفته شده بود پابرجاست و تصمیم جدیدی گرفته نشده است.
او در ادامه با تکذیب ادعای دیگر نماینده بافق مبنی بر انحلال کارگروه پیگیری مطالبات کارگران، تصریح کرد: منتظر هستیم تا نماینده کارگران به صورت قانونی و بر اساس ساز و کاری که در قانون کار پیش بینی شده است انتخاب شود تا کارگروه کار خودش را شروع کند و از این لحاظ، مشکل قانونی وجود ندارد.
این مقام دولتی در عین حال تاکید کرد فردی که تا الان به عنوان نماینده کارگران معرفی شده است، نماینده قانونی آنها نیست.
پاک طینت در پایان گفت: واگذاری ۱۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن بافق به کارگران و مردم این شهرستان هرگز جزء تعهدات دولت نبوده است که بخواهد درباره آن بحثی صورت بگیرد.