هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اسکیت فقط مخصوص کودکان و نوجوانان نیست

اسکیت فقط مخصوص کودکان و نوجوانان نیست



به گزارش هفته نامه افق کویر؛ هر نوع فعالیت ورزشی که بر روی سطوحی از یخ و یا سطح صاف توسط کفش اسکیت انجام می‌شود را به‌ نوعی ورزش اسکیت می‌نامند. امروز این ورزش یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها و تفریحات فردی و گروهی در سراسر جهان است. لازم به ذکر است ورزش اسکیت از کلمه Skating به معنای مختلفی از ورزش‌های گروهی اسکیت سواری در اطلاق می‌شود. ورزش اسکیت به همراه هیجانی که به دنبال دارد مناسب تمامی سنین از کودکان تا بزرگسالان خواهد بود؛ اما فراموش نشود رعایت نکات ایمنی و داشتن لوازم مخصوص آن ازجمله کلاه و زانوبند از موارد مهم و ضروری در این رشته ورزشی.خبرنگار ما در این شماره از این نشریه به سراغ چند تن از قهرمان اسکیت رفته و با وی گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
در ابتدا " غزل دهقان" 14 ساله و دارای یازده مقام کشوری و استانی در رشته اسکیت بیان کرد: پدرم مشوق من در این رشته بود. در سن 6 سالگی کفش اسکیت را خریداری کرد و کفش را تا سیزده سالگی استفاده نمودم. من را نیز در کلاس های آموزشی ثبت نام نمود و دوره های آموزشی را گذرانده.
وی یادآور شد: در کوچه کفش های اسکیت خود را پوشیده و شروع به تمرین کردن بودم که موقع حرکت به زمین خورده و دستم شکست.
وی گفت:از دوستان خواستارم در زمین مناسب و استاندار تمرین های خود را انجام بدهند.

در مسابقاتی که شرکت داشتم
مقام اول استانی را کسب نمودم.
سپس "ستایش عسکریان" 12 ساله یکی دیگر از ورزشکاران اسکیت عنوان کرد: یکی از اقوامم مربی اسکیت بود و من همراه او در کلاس ها شرکت نموده و کم کم به این رشته علاقمند شدم.
وی افزود: سپس در مسابقاتی که شرکت داشتم، مقام اول استانی را کسب نمودم.
دارای چهار مدال در استان وشهرستان بافق
در ادامه "پرنیا دهقان" یکی دیگر از قهرمان اسکیت بیان کرد: در سن 6 سالگی در این رشته شرکت نموده و چهار مدال در سطح استان و شهرستان بافق کسب نمودم
وی گفت: اسکیت ورزشی است با پستی و بلندی های زیاد که می توان سرعت را بدون محدودیت تجربه کرد.
خانواده ها باید هزینه
ورزشکاران را پرداخت کنند
وی افزود: این ورزش از هزینه بالایی برخوردار است که برای شرکت در مسابقات نیز خانواده ها باید هزینه ورزشکاران را پرداخت کنند.
سپس "مارال برزگری" تصریح کرد: درسن پنج سالگی در این عرصه حضور پیدا کرده و اولین بار در پارک افراداسکیت باز را مشاهد نموده و سپس همان موقع به این رشته علاقمند شده و این رشته را ادامه دادم.
5 مقام در مسابقات سرعت
وی افزود: در مسابقات سرعت، پنج مقام کسب کردم. رشته های ورزشی دیگر ثبت نام ؛اما هیچ کدام برای من جذابیت این ورزش را نداشت.
وی اظهار کرد: از دوستان خواستارم هیجان و انرژی خود را در این رشته تجربه کنند. اسکیت رشته خوب ومهیجی است و فقط مخصوص کودکان و نوجوانان نیست؛ بلکه بزرگسالان نیز با انجام دادن این ورزش می توانند عضلات از دست رفته خود راباز گردانند.
برزگری گفت: این رشته هیچ گونه حمایتی نمی شود. از مادرم و مربی تشکر می کنم که در این مسیر مرا همراهی کرد.
در ادامه " احمد پاکزاد" دبیر هیئت و مربی اسکیت عنوان کرد: سال 1385در سطح شهرستان بافق فعالیت خود را دررشته اسکیت آغاز نمودم. دارای یک مربی خانم، یک مرد و نیز سه کمک مربی داریم.
70 نفر دختر ورزشکار اسکیت باز در شهرستان
وی تصریح کرد: بیشتر ورزشکاران دختر هستند که در حال حاضر 70 نفر دختر ورزشکار که در پنج نوبت در حال آموزش هستند.
وی ادامه داد: بچه های شهرستان استعداد و پتانسیل اسکیت دارند؛ اما نبودن امکانات و زیرساخت ها باعث شده ورزشکاران در سطح کشوری نتوانند خودشان را نشان دهند.
پاکزاد در خصوص کمبود این رشته بیان کرد: هیچ کدام از ورزش ها حاضر نیستند سالن ورزشی در اختیارما بگذارند
وی افزود:این در حالی است که کفش اسکیت هیچ آسیبی به کفپوش ها وارد نخواهد کرد.
تنها زمینی در اختیار اسکیت بازان ،
پارک آبشار است.

پاکزاد ادامه داد: تنها زمینی در اختیار اسکیت بازان ، پارک آبشار است.
وی تصریح کرد: همان گونه که می دانید در حال حاضر شاخه های اسکیت زیاد شده است مانند رشته های "جامپ"،"حاکی" ،"پرش مانع با تک پا" و ....
اسکیت نقطه پایان ندارد
مربی اسکیت ادامه داد: اسکیت نقطه پایان ندارد، ورزشی هوازی است که باعث کالری سوزی در بدن می شود.
وی افزود: هر کسی که در زمینه آموزش ورزش اسکیت مشکل مالی دارد، وی را حمایت می کنیم.
می گویند هزینه برای زیرساخت نداریم.
وی در پایان اظهار کرد:مسئولین شهرستان در زمینه نصب بنر و... ما را حمایت کرده؛ولی برای زیر ساخت ورزش اسکیت تا کنون شخص یا ارگانی ما را حمایت نکرده و می گویند هزینه برای زیرساخت نداریم.

افسانه رنجبر|