هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

استاندارد آمبولانس و ناوگان کشور نسبت به وضعیت موجود و تحریم امکان‌پذیر نیست

استاندارد آمبولانس و ناوگان کشور نسبت به وضعیت موجود و تحریم امکان‌پذیر نیست



روز یکشنبه 16شهریور سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد، دکتر احمد دهقان و هیئت همراه با حضور در شهرستان بافق ضمن بازدید از پایگاه‌های اورژانس 115 شهری و جاده‌ای از محل پیشنهادی جهت احداث پایگاه اورژانس 115 در مسیر بافق- نوق- سیریز بازدید و سپس در جلسه‌ای در محل فرمانداری با حضور فرماندار، بخشدار، سرپرست شبکه بهداشت دکتر دانشی و مسئول اورژانس 115 شهرستان در خصوص این مسیر بحث و تبادل نظر نمود. در ادامه با حضور در منطقه سبزدشت و دیدار با خانواده شهید سرافراز سعید توکلی از محل پیشنهادی جهت احداث پایگاه اورژانس 115 در آن منطقه بازدید و هماهنگی‌های لازم با دهیاری جهت پیگیری واگذاری زمین و تأمین بودجه انجام شد. در پایان با حضور در تپه نورالشهداء، دولت آباد و قرائت، فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
دکتر احمد دهقان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر در خصوص بومی‌سازی و بحث اشتغال این پایگاه‌ها گفت: هرساله آزمون‌های استخدامی برگزار می‌شود و از بین فارغ‌التحصیلان تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، لیسانس پرستاری، فوق دیپلم بیهوشی از طریق این آزمون جذب می‌شوند و اولویت در هر شهرستان با افراد بومی می‌باشد و جزء قوانین دانشگاه است.
وی افزود: لازم است اطلاع‌رسانی به جوانان بافقی شود. رشته تکنسین پزشکی را فقط ابرکوه دارد و اگر فارغ‌التحصیلی در این رشته باشد، قطعاً در شهرستان خودش به کار خواهد گرفته شد و تمام هدف ما جذب افراد بومی است. رشته فوریتهای پزشکی نیاز هر شهرستانی می‌باشد. در چند سال آینده پایگاه‌هایی نیز اضافه خواهد شد که هر پایگاه متوسط نیاز به 12 نفر دارد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث در رابطه با پیگیری و تخصیص کد دوم پایگاه شهری به شهرستان بافق گفت: تمامی شهرستان‌ها تک کدی می‌باشد و در برنامه دولت هست تا تمام پایگاه‌ها کد دوم را دریافت نمایند. و نیاز به نیرو و بحث خودرویی آن می‌باشد.
دهقان در خصوص نارضایتی مردم از آمبولانس‌های موجود که به نظر می‌رسد استانداردهای لازم جهت اعزام بیمار را ندارد گفت: استاندارد آمبولانس و ناوگان کشور نسبت به وضعیت موجود و تحریم امکان‌پذیر نیست؛ اما با توجه به بسته خدمت در تحول سلامت از اوایل مهرماه توزیع آمبولانس در شبکه فوریت‌های کشور داریم با مارک تویوتا و بنز می‌باشد.