هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

از آموزش مجازی راضی نیستم

از آموزش مجازی راضی نیستم



به گزارش هفته نامه افق کویر، در حالی که کرونا همچنان روزهای اوج خود را در ایران سپری می‌کند و آمار مرگ ناشی از این ویروس همچنان دورقمی است و بسیاری از استان‌های ایران در شرایط قرمز و بحرانی ابتلا به کرونا قرار دارند؛ اما وزارت آموزش و پرورش در این کشور برای بازگشایی مدارس کوتاه نیامده و خانواده‌ها نگران از شرایط پیش‌آمده، مجبور به فرستادن بچه‌ها به مدرسه هستند. به همین جهت خبر نگاران این نشریه به سراغ والدین و دانش آموزان رفته و گفتگویی با آن ها انجام داده است:

ابتدا به سراغ مدرسه ابتدایی خلدبرین رفته و دانش آموزی را دیدیم که منتظر والدینش بود گفت: زهرا کریمی هستم دانش آموز پایه دوم ابتدایی، معلمم خوب آموزش می دهد؛ ماسک و دستکش را مادرم برایم تهیه کرده است.

دانش آموز پایه هشتم که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: در کلاس ما ۵ نفر آن هم با فاصله یک متری در کلاس حاضر می شویم. همچنین کلاس مجازی هم داریم که از نظر اینترنت خوب است.

سید عباس حسینی ۱۶ ساله گفت: پروتکل های بهداشتی تقریباً در مدرسه رعایت می شود، کلاس ها به صورت زوج و فرد با فاصله یک متری برگزار می شود.

محمد طاها انصاری ۱۰ ساله بیان کرد: همه دانش آموزان از ماسک و دستکش استفاده می کنند و فاصله رعایت می شود.

علیرضا خانی زاده گفت: کلاس مجازی در برنامه شاد تشکیل می شود و مدرسه به دو گروه تقسیم بندی شده است.

یونس غفاری دانش آموزدیگر گفت: ۲۰ نفر در کلاس، با فاصله یک متری هستیم؛ معلمان در برنامه  شاد فایل می گذارند.

ریحانه دختر نوجوان بیان کرد: در کلاس ۶ نفر حضور داریم، با فاصله یک متری. مدارس به دانش آموزان مواد ضدعفونی نمی دهند و باید خودمان تهیه کنیم، خوشبختانه مشکل اینترنت نداریم.

ملیکا دانش آموز یکی از مدارس سطح شهر گفت: استفاده از ماسک در فضای بسته و گرم خیلی سخت است و من به نفس تنگی مواجه می شوم.

دیانا دانش آموز پایه ششم گفت: در مدرسه ما، اجازه آب خوردن نداریم و باید بطری آب به همراه داشته باشیم همچنین به دستشویی نمی توانیم برویم. دستورالعمل بهداشتی را به ما گفته اند.  حتی اجازه نمی دهند خوراکی و صبحانه به مدرسه ببریم

فاطمه که رشته ریاضی و فیزیک بود گفت: همه چیز بسیار خوب است و ما فقط استرس کنکور داریم. ماسک و دستکش را که خودمان تهیه کرده ایم و بعد از پایان مدرسه دست های خود را ضد عفونی می کنیم.

سعیده که رشته تجربی بود گفت: در مدرسه ما بهداشت به خوبی رعایت نمی شود؛ بعد از اتمام کلاس دانش آموزان به طور کامل فاصله را رعایت نمی کنند.

پدر یکی از دانش آموزان گفت: تا الان آموزش ها بد نبوده؛ فقط من و یک سری از والدین شاغل این مشکل را داریم که اگر بخواهند از صبح در شبکه شاد آموزش را شروع کنند ما حضور نداریم تا گوشی در اختیار فرزندمان قرار بدهیم؛ از آموزش مجازی راضی نیستم.

مادر ۳۰ ساله دیگری گفت: چه شاغل باشم و چه نباشم از آموزش مجازی راضی نیستم. همین اندازه که وارد اینترنت می شوند و در ساعاتی که حوصله شان سر می رود شروع به چت کردن می کنند برای من نگران کننده است. نسبت گذشته وقت بیشتری با گوشی می گذرانند و انگار دخترم دارد به موبایل معتاد می شود.

وی ادامه داد: اگر با شرایط کرونایی دانش آموزان به مدرسه بروند و با معلم ها رودر رو باشد بهتر است و تمرکز دارد. بچه ها با کلاس آنلاین نمی توانند تمرکز داشته باشند و درس ها برایشان خسته کننده است.

مادری گفت: فرزندم را با ماسک فیلتردار و کلی سفارش در خصوص رعایت بهداشت راهی مدرسه کردم؛ اما موقع برگشت از مدرسه فرزندم ماسک ساده آبی رنگ بر چهره زده بود! حتی با افتان مداد بر روی زمین و برداشتن مجدد آن، دست زدن به صورت و چشم یک تهدید جدی برای سلامت دانش‌آموزان است.

در پی این گزارش با اینکه حضور در کلاس درس برای دانش‌آموزان هر چند با تعداد کم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث نگرانی خانوادها شده است؛ اما معلمان و کادر آموزشی تمام تلاش خود را برای رعایت دستورالعمل بهداشتی در مدرسه انجام می‌دهند، یک اتفاق کوچک مانند برداشتن پاک‌کن امکان انتقال ویروس را دارد، به هیچ وجه نمی‌توان رعایت بهداشت را در کودکان سنین پایین به عهده خودشان گذاشت و باید مدام به آنها رعایت بهداشت را گوشزد کرد. هرچه معلمان و مراقبان سلامت و خانواده‌ها در خصوص رعایت این اصول به این کودکان گوشزد کنند؛ اما کمترین بی‌توجهی منجر به وقوع یک حادثه خواهد شد.

 

سارا شفیعی- حدیثه امیریان|