هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ارگ خورشید مجسمه برتر نخستین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه شنی در بافق

ارگ خورشید مجسمه برتر نخستین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه شنی در بافق



به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق: دبیر سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با رای داوران ارگ خورشید اثر وحید زبرجدی از یزد عنوان مجسمه برتر نخستین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه شنی در بافق را کسب کرد.
جعفر نجیبی اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان ۴۰ طرح به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال شد که از این تعداد ۱۵ طرح توانست به مرحله نهایی راه یابد.
وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این سمپوزیوم طی دو شبانه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند افزود: همچنین از بین ۱۵ طرح یوز ایرانی اثر بهروز محمدی از همدان مقام دوم و طرح رستم و سهراب اثر مهدی خلیل پور از کرج و طرح نگاهی در خیال اثر مجید زمانی از تهران به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
دبیر این سمپوزیوم تصریح کرد: شاخص های انتخاب نفرات برتر توجه به منطقه کویری، استفاده از امکانات موجود و معرفی پتانسیل ها، محیط زیست و بوم شناسی است.
نجیبی حضور گسترده هنرمندان مجسمه ساز را عاملی برای معرفی منطقه کویری و شناسایی ظرفیت ها دانست و تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم های مختلف کمک شایانی در برندسازی شهرستان ها دارد و با این اقدام بافق می تواند در راستای جذب توریست گام های استوارتری بردارد.
وی با بیان اینکه بافق توانست نخستین سمپوزیوم شنی کشور را به نحو مطلوبی برگزار کند گفت: بافق توانایی برگزاری سمپوزیوم بین المللی را نیز دارد.