هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اخراج کارگرها توسط شرکت پیمانکار صورت گرفته است

اخراج کارگرها توسط شرکت پیمانکار صورت گرفته است



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، سه شنبه هفته گذشته دونفر از کارگران یک شرکت پیمانکار شهرداری بافق با مراجعه به دفتر هفته نامه افق کویر به دلیل اخراجشان از محل کار گلایه داشتند.
حمید عسگریان یکی از این کارگرها با بیان این که شرکت پیمانکار در خصوص پرداخت حقوقمان امروز و فردا می کند در صورتی که ما کارگرها چک داریم گفت: قرار شد نماینده ای انتخاب و به شهرداری برویم تا مشخص شود که علت عدم پرداخت حقوق به ما چه بوده است؟ به عنوان نماینده به شهرداری رفتیم. شهرداری گفت: کارگرها نباید اینجا بیایند. باید به شرکت پیمانکار مراجعه کنند. طرف حسابشان پیمانکار هست.
وی افزود: به شهرداری گفتیم ما برای حقوق آمدیم و شما هم می گویید به شهرداری مربوط نمی شود. پس ما به چه کسی مراجعه کنیم. زمانی که به شرکت مراجعه می کنیم شرکت پول ندارد؟! الآن شش سال است ما زحمت کشیدیم چه کسی جوابگوی ما هست و شهرداری ما را اخراج کرد. 2 نفر نیرو را هم که شرکت اخراج کرده است. در طول سال به کارگرها بن نمی دهند ماه رمضان مراجعه کردیم با 60 نیرو همه فضای سبز هم دست شرکت هست. همیشه خود کارگر باید دنبال حقوق و بن باشد.
امیر حسین کارگران یکی دیگر از کارگرهایی که اخراج شده بود گفت: مثلاً من با یک فرزند 730 هزار تومان 31 روز حقوق می گیرم و در 30 روز دوباره حقوقم کمتر هست. الآن هم گفتند بیایید تسویه حساب کنید.
خبرنگار هفته نامه افق کویر برای پیگیری هرچه بیشتر موضوع گفتگویی با علی اصغر موفق مسئول روابط عمومی شهرداری بافق انجام داده است که وی در این خصوص گفت: طبق استعلامی که از شرکت گرفتیم به کارگرهایی که اخراج شدند سه الی چهار دفعه تذکر شفاهی داده شده است، چند دفعه به خاطر بی نظمی‌هایی که داشتند از جایی که کار می کردند به مکان دیگری تبعید شده اند، حتی اخراج شدند که بعداً با تعهد کتبی به سرکار بازگشتند، در حال حاضر نیز همان روال را ادامه دادند که منجر به اخراج آنها شده است.
موفق افزود: در اخراج این کارگرها شهرداری و شهردار نقشی نداشته است و خود شرکت با توجه به وضعیتی که در محیط کار آنها پیش آورده بودند اقدام به اخراج آنها نموده است.
وی درخصوص تأخیر در پرداخت حقوق کارگرها گفت: دلیل تأخیر پرداخت حقوق کارگرها، تغییر شرکت پیمانکار و تعطیلی های پیش رو می باشد که تأخیر 5 الی 10 روز بیشتر نبوده است.
اکرم عباسی