هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اتفاقاتی که در بافق صورت گرفت به نفع بافق تمام شد

اتفاقاتی که در بافق صورت گرفت به نفع بافق تمام شد



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، نشستی پیرامون بررسی راهکارهای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فولاد با حضور نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار بافق، الستی عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور و عضو هیئت مدیره سنگ آهن مرکزی، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و جمعی دیگر از مسئولین شهرعصرسه شنبه، پانزدهم مهرماه ۹۳ در سالن اجتماعات فرمانداری بافق برگزار گردید.
جریانی که اتفاق افتاد جریان صنفی بود
امام جمعه شهرستان در ابتدا این نشست گفت: زمانی جامعه بدون چالش است که هم سامان دهی اقتصادی رخ دهد و در پرتو امنیت، اقتصاد بارور شود. حدود 20 سال است که امام جمعه هستم در طول این مدت در دولت های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی شهر دچار چالش شده است. مرکز تجمع مردم هم مسجد جامع بود مسئولین در ادوار گذشته قول هایی را می دادند و عملی نمی شد. کسی که مدیریت مجموعه را بر عهده می گرفت او قول می داد و امضا می کرد. در زمان دولت احمدی نژاد مسئله حادتر بود که با پادر میانی آیت ا...صدوقی(ره) باعث شد مسائل حل گردد. فردی نیستم خدای نکرده بخواهم در مقابل دولت و دولتمردان جبهه بگیرم. منتهی مسایل چالش شهر را خوب درک می کنم قبل از انقلاب زندان سیاسی بوده ام. اگر جریانی اتفاق افتاد جریان صنفی بود این را خدمت بزرگوارانی عرض کنم که می خواهند در بافق سرمایه گذاری کنند، هماهنگی خوبی در شهرستان هست، اگر قرار باشد چالشی هم پیش بیاید خود من جلوی این چالش را می گیرم و در کنار هم با صفا و صمیمیت کار خواهیم کرد.
وی افزود: مردم، مردم خوبی هستند وقتی جاده، گاز و بیکاری را می بینند و شهری که میلیاردها به دولت کمک می کند و هنوز گاز ندارد و گاهی اعلام می شود فلان روستا انشعاب گاز را دریافت کرد باعث ناراحتی مردم  می گردد.
سنگ اندازی ها، کارشکنی ها و من و توها باعث به وجود آمدن مصیبت شده است
سپس دخیل عباس زارع زاده طی ایراد سخنانی گفت: مطالب الحمدا... در بوق ها و بلندگوها گفته شده و کسی پیدا نخواهد شد که بگوید نمی دانیم خواسته مردم چیست؟ باید تلاش کرد گفته ها تبدیل به عمل شود. 
وی افزود: مردمی نجیب تر از استان یزد نیست و در استان یزد نجیب تر ازجنوب استان که مردم بافق شامل آن می شوند نیستند. در مقابل این همه ثروت، سکوت خیلی اهمیت دارد. تمکین نیز مهم تر. اگر گاهی انفجاری صورت می گیرد حق مردم است، اگر در گذشته درست عمل شده بود استان یزد امروز تبدیل به دو قطب متفاوت نمی گردید و در شهرستان های جنوب استان اینقدر تفاوت به وجود نمی آمد. سنگ اندازی ها، کارشکنی ها و من و توها باعث به وجود آمدن مصیبت شده است. صندوق فولاد محیط را باید ببیند که می بینند و در مرحله سرمایه گذاری شرکت نموده لقمه چرب و نرم عریان را نمی خواهند ببرند.
زارع زاده افزود: بعضی از تأسیسات در شهرستان وجود دارد، ولی مفهوم خیلی ندارد، هر کجا بگوییم در کنار معادن سرشار مرکزی کشور، بعضی مراکز مرتبط زده شده، ولی در تأمین خوراک مشکل دارند به ما می خندند. خدا را شکر اینقدر سنگ آهن ارزان شد که خام فروشی مقرون به صرفه نیست و از این جهت خوشحالم.
نماینده مردم در مجلس تصریح نمود: جلسات باید کارساز باشد تا وقت کشی نشود. همین الآن مشخص شود زمان شروع به کار طرح های که به عنوان سرمایه گذاری زده بشود چه موقع است؟
اولین شاخصه هر نوع فعالیتی همان درستی و امنیت هست
مهندس علی ناظران مدیر عامل شرکت آسفالت طوس در این نشست افزود: اولین شاخصه هر نوع فعالیتی همان درستی و امنیت هست. محیط چه از نظر فکری و چه از نظر آینده کار باید آرامش داشته باشد. 
ناظران افزود: شرکت آسفالت طوس، فکور صنعت و شهداب مجموعه هایی هست که در کشور در بخش سنگ آهن و زنجیره فولاد کشور و گندله سازی بالغ بر 70 الی 80 در صد طرح های کنسانتره کشور را انجام داده است. در سال گذشته 8 میلیون تن کنسانتره تحویل کشور دادیم که امسال به 10 میلیون تن خواهد رسید نیت این مجموعه توسعه کشور هست سابقه نیز تبحر را می رساند.
وی تصریح نمود: طی 24 ماه کنسانتره را انجام خواهیم داد با کاری که در سیرجان انجام داده‌ایم شناخت کامل در معادن بافق داریم. مواد خام تبدیل به ارزش افزوده بالاتری می شود. بحث تضمین مواد اولیه اگر روشن نشود فی الواقع آب در هاون کوبیدن است. کارخانه زده شود بار مناسب نداشته باشد و این باید در سند بالا دستی که پیش نیاز مشارکت و حاکم است باشد.
نماینده مردم در مجلس باید از شرکت ایمیدرو بابت خوراک فولاد مجوز بگیرد
مهندس محمد‌رضا شایقی مدیر عامل شرکت شهداب یزد در ادامه گفت:  فکر می کنم اتفاقاتی که در بافق صورت گرفت به نفع بافق تمام شد، چون در سری اول به تنهایی این طرح را می خواستیم اجرا کنیم، اما نگرانی در وجودمان بود مبادا نتوانیم فایناس بگیریم و با سرمایه هزار و دویست میلیارد بخش فولادی احداث کنیم. با این اتفاقات گروهی از سهامداران شهداب کنار رفتند و باعث شد به سراغ ناظران و شیخ زاده بروم؛ دو تا از شرکتهای بزرگ صنعتی معدنی ایران را به بافق بیاورم. نهایتاً نتیجه این کار به نحو احسنت انجام می شود نگرانی برای این کار نخواهد بود، چون شرکت فکور صنعت و آسفالت طوس یوزانس انجام داده اند، ولی موضوعی که هست به اصطلاح باید گوشت و استخوان با هم باشد.
وی افزود: در بخش فولاد سرمایه گذاری شود، فولادی که 4 الی 5 سال به بهره برداری می رسد و کنسانتره را شرکتی دیگر یا خود شرکت سنگ آهن انجام دهد. نهایتاً دو مجموعه باید به سه شرکت داده شود که مطمئن باشید به نحو احسنت کار انجام خواهد شد.
شایقی افزود: نماینده مردم در مجلس باید از شرکت ایمیدرو بابت خوراک فولاد مجوز بگیرد، چون خوراک فولاد را شرکت سنگ آهن مرکزی ندارد.
صباغیان نماینده کارگران شرکت سنگ آهن در این نشست طی سخنانی گفت: بافق محرومیتهایی دارد، کارخانه های جوار معدنی ندارد به بافق فقط به عنوان خوراک نگاه می شود. بی عدالتی ناخود آگاه خودش را نشان می دهد. قولهایی داده شده است، ولی به آن عمل نشده است. امروز هر سرمایه گذاری به بافق بیاید مردم به عنوان تاجر به آن نگاه می کنند ما آمادگی داریم از سرمایه گذار استقبال کنیم. در مورد آب هم مشکلی نداریم تکنولوژی هست و می توان آب را تصفیه کرد. اگر کارخانه فولاد راه بیفتد تمام سرمایه گذاران سرازیر بافق می شوند، چرا که بافق در چهار راه مواصلاتی ریلی قرار دارد.