نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اگر خواسته ها عملی نشود از حمل سنگ‌آهن ممانعت به عمل می‌آید

اگر خواسته ها عملی نشود از حمل سنگ‌آهن ممانعت به عمل می‌آید


اگر خواسته ها عملی نشود از حمل سنگ‌آهن ممانعت به عمل می‌آید

کارکنان شرکت سنگ آهن برای دومین بار در سالجاری اعتصاب کردند، پنجشنبه گذشته ساعت 8 شب جمعی از جوانان بافقی در محل فلکه شهدای شهرستان بافق تجمع کرده و سپس به طرف سنگ آهن حرکت کردند. آنان پس از رسیدن به شرکت سنگ آهن بافق مانع کار شدند. این اعتصاب تا جمعه ساعت 10 شب به طول انجامید.  
ساعت5:30 عصر جمعه فرماندار، شورای تأمین شهرستان بافق ، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، دادستان و محمد رنجبر یکی از اعضای شورای شهر در جمع کارکنان  حضور یافتند. از آنان خواسته شده تا به کار و فعالیت خود بازگردند که کارکنان و کارگران شرکت سنگ آهن قبول نکردند.
همچنین نامه‌ای نیز از سوی استاندار در جمع خوانده شد. باز ساعت 8:30 شب اعضای صنف کارگری صحبت نمود که باز تجمع کنندگان به اعتصاب خود ادامه دادند.
برای بار سوم ساعت 9 شب معاون سیاسی استانداری، اعضای شورای شهر فرمانده نیروی انتظامی، فرماندار بافق، مدیر عامل شرکت سنگ آهن و معاونین آنها در جمع اعتصاب‌کنندگان حضور یافتند و سخنگوی شورای شهر بافق، خواسته‌های کارکنان شرکت و مردم بافق را بیان نمودند.
وی افزود: معدن که جزء انفال می باشد نبایدخصوصی سازی شود.
 دکتر طالبی و مهندس محمد حسن تشکری تأکید نمودند استاندار و مسئولین استان و شهرستان پیگیر بوده و نخواهند گذاشت حق و حقوق مردم پایمال شود.   
در ادامه سخنگوی شورای شهر بافق در گفتگو با خبرنگار ما را خبرنگار هفته نامه افق کویر می خوانید.
محمد عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر  در خصوص اعتصاب کارکنان شرکت سنگ‌آهن مرکزی به خبرنگار هفته نامه چنین پاسخ داد: معاون سیاسی استانداری ، شورای اسلامی شهرستان بافق و فرماندار در جمع کارکنان حضور پیدا کردند و کارکنان شرکتی و تبدیل وضعیت شرایط خود را مکتوب نموده و طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی را در جریان آن قرار دادند و معاون سیاسی قول داد که به آن شرایط عمل شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شروط کارکنان را مبنی بر ادامه یافتن عوارض 2 درصد، بومی بودن اعضای هیئت مدیره، در نظرگرفتن ده درصد سهام برای شهرستان ، 5 درصد برای کارکنان و کارمندان ، روشن نمودن وضعیت معدن و این که مشمول اصل 44 هست یا 45 (انفال)، تأمین خوراک کارخانجات جوار معدنی برای همیشه، امنیت شغلی کارگران و غیره بیان نمود.
عباسی افزود: کارکنان از شورا خواستند این موارد را تأیید نماید و ضرب العجل توسط شورا جواب داده شود و با وساطت شورا اعتصاب پایان یافت و قرار شد حداکثر تا 27 اردیبهشت پاسخ به آنان داده شود.
این عضو شورای شهر در مورد مذاکرات انجام شده در پایتخت گفت: مذاکرات تهران با توجه به جوابی که به استاندار داده شده است این می باشد با توجه به حساسیت مردم منطقه و محرومیت منطقه با هماهنگی مسئولین استان و شهرستان اقدام شود. دستوری بوده که توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی نوشته شده است.
سخنگوی شورای شهر افزود: بحث5/28 درصد و قرار گرفتن آن در فرابورس تا 29 اردیبهشت به تعویق افتاد و معاون سیاسی استانداری قول داد با پیگیری استاندار 5/28 درصد لغو شود و از روی سایت فرابورس برداشته شود.
وی تصریح کرد: استاندار حتی قبول ندارد 5/91 درصد خصوصی هست. وی از مسئولین مربوطه خواست تا شنبه 20 اردیبهشت ماه مدارکی دال بر خصوصی بودن 5/91 درصد ارائه نمایند. اگر مدارک و قراردادها این طور نشان دهد که خصوصی سازی قطعی شده است خواسته های شهرستان و استان در قالب متمم قرارداد الحاق می‌شود و اگر مشخص نشود؛ یعنی این که دولتی هست و باید باقی بماند.
عضو شورای اسلامی شهر افزود: با توجه به تضمین هایی که استاندار و معاون سیاسی استانداری و نامه ای جهانگیری که داده شده خوش بین هستیم و باید خواسته‌ها عملی شود در غیر اینصورت از حمل سنگ آهن ممانعت به عمل می آید.
عباسی ادامه داد: از مردم قدردانی می کنیم و از این که به حرف مسئولین به خصوص شورای شهر گوش دادند سپاسگزاریم و قول خواهیم داد در احقاق حقوق حقه‌ی مردم بافق از هیچ کوششی دریغ نورزیم.
اکرم عباسی