هفته نامه هفته نامه

Назад к целой странице
« Назад

غفلت شهروندان دلیل دزدی های زنجیره ای

غفلت شهروندان دلیل دزدی های زنجیره ای



 به گزارش هفته نامه افق کویر، در طول یک ماه گذشته از گوشه و کنار خبر سرقت طلا از منازل شهروندان بافقی به گوش می رسد. خبرنگار این هفته نامه با پرس و جو توانسته با برخی از مالباختگان که تمایل داشتند در رابطه با این سرقت صحبت کنند، گفتگویی انجام دهد. تا آنجا که هفته نامه خبر دارد سارقان این دفعه به سراغ منازل بلوار انقلاب فرعی 12و 16 رفته اند.
رضویان یکی از مالباختگان در مورد دزدی های اخیر گفت: 10 اردیبهشت روز انتخابات مجلس بود ساعت 9 شب که به خانه آمدیم کسی در خانه نبود. دزد ها از روی علمک گاز وارد حیات خانه شده سپس از درب پارکینگ با استفاده از دیلم وارد خانه شده و تمام درب های چوبی را نیز با دیلم باز کردند. منزل ما دو طبقه می باشد از طبقه ما 400 هزار تومان وجه نقد برداشته اند به اضافه اینکه تمام قفل های درب ها را شکستند و از مستأجر ما نیز سرویس طلای همسرش را بردند. 
وی افزود: علاوه بر سرقتهایی که انجام دادند خسارت زیادی به درب های منزل وارد کرده اند، پس از آن ماجرا دیوارهای خانه را نرده کشیدم.
 حسین ناظمی نارگانی که ساکن بلوار انقلاب فرعی16 است یکی دیگر از مالباختگان می باشد. وی در این باره گفت: 10 اردیبهشت ماه ساعت  شش و نیم عصر از خانه خارج شده و به سمت صادق آباد رفتیم ساعت ده شب که برگشتیم متوجه شدیم خانه را دزد زده است. وی افزود: طلاهایی که ارزش آن 20 میلیون تومان بود را در کشو گذاشته بودیم تا با فروش آن مابقی پول زمینی که خریده بودیم را پرداخت کنیم؛ متأسفانه دزدی در روز طوفانی بوده و همسایه ها هیچ کدام دزد یا دزدها را ندیدند.
ناظمی تصریح کرد: سارقین از درب ورودی داخل کوچه بالا آمده و وارد حیاط خانه شدند؛ متأسفانه درب ورود به منزل باز بوده و به راحتی وارد منزل شده اند.
حسین رضائیان دیگر مالباخته ایست که درباره دزدی از منزلش گفت: چهارشنبه شب، 22 اردیبهشت ماه طلاهایی که بین سه میلیون و پانصد الی چهار میلیون ارزش داشت را دزدیدند. 
وی افزود: طلاها داخل گاوصندوق بوده، با دیلم درب گاو صندوق را بازکرده و جواهرات را دزدیدند. چهارشنبه شب ساعت هشت و ربع ما خانه را ترک کردیم؛ زمانیکه سارقین با آیفون تصویری زنگ خانه را زدند ساعت هشت و چهل دقیقه بوده است. 
وی تصریح کرد: سارقین چون درب ورود به ساختمان قفل نبوده به راحتی توانستند وارد خانه شوند.
هفته نامه افق کویر با دیگر مالباختگان تماس حاصل نمود؛ ولی تمایلی به صحبت کردن در این باره نداشتد، حتی گفته می شود سارقان از یکی از مالباختگان چندصد میلیون تومان طلایی که برای عروسی دخترش خریداری کرده بوده را به سرقت برده اند.
سرهنگ فرهاد بیگلری، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق درباره سرقتهایی صورت گرفته گفت: موضوع در حال پیگیری است.
وی افزود: بعضی از این خانه ها که سارقین وارد آن شده اند درب ها باز بوده است و به هیچ عنوان سیستم امنیتی و حفاظتی در خانه ها رعایت نمی شود. شهروندان بایستی از نظر امنیتی و حفاظتی بازنگری کلی در رابطه با نحوه ورود و خروج خانه خود داشته باشند و این مسئله تنها برای خانه صادق نیست؛ بلکه برای خودرو و موتورسیکلت ها نیز بایستی این را لحاظ کنند.
بیگلری تصریح کرد: سارقین از غفلت مردم سو استفاده می کنند، سارقین افراد بخصوص و نخبه ای نیستند تنها از غفلت افراد استفاده می کنند و افرادی که غفلتشان بیشتر باشد ضربه پذیریشان نیز بیشتر می باشد.
بیگلری با اشاره به فعالیت سایت رسمی پلیس بیان کرد: مردم برای اطلاع از حوادث می توانند به این سایت مراجعه کنند. بعضاْ اخباری که در فضاهای مجازی منتشر می شود باعث ایجاد دلهره در مردم شده و هیچ گونه اعتبار و منبع موثقی ندارد.
وی با بیان اینکه سرقت در مقایسه با سال گذشته در طی این چند ماه سال جدید کاهش یافته است گفت: هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در سطح شهرستان وجود ندارد و چتر امنیتی نیروی انتظامی در همه جا گسترده شده است.
فرهاد بیگلری اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستان و آغاز سفر از مردم خواهشمندیم نسبت به حفظ اموال خود دقت بیشتری داشته و بسترسرقت را برای سارقین فراهم نکنند.