هفته نامه هفته نامه

Назад к целой странице
« Назад

عملیات تعویض و یا نصب خطوط جدید در خط آهن مسیر «کرمان - بافق» تا ماه آینده

عملیات تعویض و یا نصب خطوط جدید در خط آهن مسیر «کرمان - بافق» تا ماه آینده



 
مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه لازمه تداوم حرکت قطار مسافربری استقبال مردم است گفت: حوادث جاده ای موجب می شود مردم به سمت خطوط ریلی بیایند.
ایسنا ، "سیدرضا سادات حسینی" در حاشیه افتتاح قطار محلی «کرمان - بم - فهرج و زاهدان» در جمع خبرنگاران افزود: ماموریت راه آهن جمهوری اسلامی ایران جابه جایی مسافر و حمل بار در شرایط ایمن است.
وی اظهار کرد: 200 کیلومتر خط آهن «بافق - کرمان» از بیش از 600 کیلومتر خط آهن موجود در استان کرمان، فرسوده است که سرعت حمل بار و مسافر را پایین می آورد و همچنین ایمنی پایینی دارد.
سادالت حسینی ادامه داد: سرعت قطارها در مسیر بافق 65 کیلومتر در ساعت است اما در مسیر بم این سرعت به 120 کیلومتر می رسد.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا ماه آینده عملیات تعویض و یا نصب خطوط جدید در خط آهن مسیر «کرمان - بافق» انجام شود تا رضایتمندی مردم را در سرعت، حرکت و ایمنی کار تامین کند.
مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: اولین قرارداد مشارکت بخش خصوصی با راه آهن به طول 57 کیلومتر در خطوط فرعی بین شرکت میتکو و راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حمل 10 میلیون تن بار امضا شد که هفته آینده اجرا می شود.
وی افزود: اولین قرارداد در ساخت خطوط اصلی خط آهن کرمان به سیرجان با 6 میلیون تن بار است که با شرکت گلگهر سیرجان بسته شد.
راه آهن کرمان از سال هزار و 387 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون استان کرمان دارای 17 ایستگاه است.