هفته نامه هفته نامه

Return to Full Page
« Back

نشریه های محلی تریبون فریاد حق خواهی‌ها، مظلومیت ها و البته پتانسیل های هر منطقه‌اند

نشریه های محلی تریبون فریاد حق خواهی‌ها، مظلومیت ها و البته پتانسیل های هر منطقه‌اند



ناهید مظفری یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی در گفتگو باخبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت هفدهمین سالگرد این هفته نامه گفت: پیشنهاد مدیر مسئول نشریه افق کویر مبنی بر نقد مطالب نشریه اتفاق خوبی است که کمتر رخ می دهد. معمولاً از جانب مسئولین چنین چراغ سبزهایی نشان داده نمی شود. روزنامه نگاران همچون یتیمی هستند که کسی چشم دیدن آن ها را ندارد. روزنامه برای این است که چیزهایی که دیگران نمی بینند و حجابی برای مدیران است، روزنامه نگار ببیند. روزنامه باید با تیزبینی و ظرافت، خلاء ها را ببیند و مطرح کند.
 وی افزود: اگر با روزنامه نگاران و خبرنگاران مهربان تر برخورد شود؛ یکسری از مشکلات اخلاقی که در مدیران وجود دارد، کم می شود و چشم و گوش بیدار روزنامه نگار، مدیران را رصد می کند. ساز و کار مطبوعات همین است که از راحتی خود می گذرند و به دنبال پرونده ها و اتفاقاتی می روند که مورد توجه جامعه است و دست و دل مدیران را می لرزاند.
مظفری عنوان نمود: هیچ تردیدی وجود ندارد که یک شهرستان زمانی می تواند پیشرفت کند که تریبون خاصی در استان و کشور داشته باشد، تریبونی که به راحتی و بدون هر حاشیه ای صدای مردم و البته نقاط مثبت و خدمات و همچنین نقاط ضعف و کم کاری مدیران را به گوش مسئولین استانی و کشوری برساند، نشریه‌های محلی هر شهرستان تریبون فریاد حق خواهی‌ها، مظلومیت ها و البته پتانسیل‌های هر منطقه‌اند.

مسئول دفتر بانوان و خانواده فرمانداری بافق تصریح نمود: نشریه افق کویر بعنوان اولین نشریه این شهرستان از آغاز انتشار فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت و علیرغم اینکه طرح مشکلات و انتقادات مردم از جمله رسالت خطیر مطبوعات بوده و باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد، اما در بعضی مواقع چاپ چند پیامک مردمی و یا مطلبی که حاکی از انتقاد از عملکرد مسئولین بود واکنش منفی مسئولین را بر می انگیخت و این از عجایب شهر ماست. در حالی که همه روزه تندترین انتقادات علیه مسئولین رده بالای مملکتی در روزنامه های سراسری منتشر می گردد و آنها با سعه صدر با انتقادات برخورد می کنند، اما نکته مهمی که باید عرض کنم این است که امروزه نقد جزو کار روزنامه نگاری است و اصولاً روزنامه غیر منتقد ارزش خواندن ندارد و آزادی انتقاد از جمله حقوق اولیه شهروندان است و بدون شک میزان بهره ای که یک جامعه از انتقاد یک منتقد می برد به مراتب بیشتر از نفعی است که خود منتقد از نقد ارایه شده می برد. بنابراین مسئولان شهر ما باید نقد پذیر باشند و با بزرگواری و سعه صدر با انتقادات مردم برخورد نمایند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه ادامه انتشار نشریه نیاز به همدلی، همراهی و همکاری تمام ادارات و ارگان های شهرستان دارد و آنها می توانند در زمینه چاپ عملکردها و ترویج سیاست ها  برنامه ها و اندیشه های خود از طریق نشریات اطلاع رسانی کنند و در این زمینه به این نشریه رپرتاژ آگهی بدهند تا به نوعی از نشریه شهرستان حمایت کرده باشند. به هر حال اینجانب به عنوان یک خبرنگار که با سایتها و نشریات محلی همکاری دارم، امیدوارم نشریات محلی چون خورشیدی در میان نشریات استان بدرخشد. ان شاءا...

 

شهر خالی ست زعشاق مگر کز طرفی 

دستی از غیب برون آید و کاری بکند!

         ناهید مظفری