هفته نامه هفته نامه

Return to Full Page
« Back

افتتاح پروژه های شهرداری بافق در دهه فجر

افتتاح پروژه های شهرداری بافق در دهه فجر



پروژه های شهرداری بافق در ایام ا...  دهه مبارک  فجر رونمایی و بهره برداری شد.
به گزارش  روابط عمومی شهرداری، شهردار بافق گفت: رونمایی از تندیس وحشی بافقی و افتتاح نخستین  جایگاه CNG از مهمترین پروژه های شهرداری بافق بود که با حضور معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار یزد ، فرماندار بافق و جمعی از مسئولین شهرستان انجام شد.
 سید علی نوروززاده در خصوص تندیس وحشی بافقی افزود: این مجسمه از جنس برنز به صورت تمام قد و با ارتفاع 5/2 متر، توسط استاد جعفر نجیبی یکی از زبردست‌ترین مجسمه سازان کشور ساخته شده است.
وی مکان نصب و رونمایی این تندیس را  بلوار وحشی بافقی که اصلی‌ترین معبر شهر بافق است عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه ساخت این مجسمه حدود یک میلیارد و950 میلیون ریال می باشد که از  محل اعتبارات عمرانی شهرداری بافق تامین  و پرداخت شده است.
نوروززاده هدف از این اقدام را معرفی بیشتر شاعر بلند آوازه شهرمان وحشی بافقی به نسل‌های آینده خواند و گفت: وحشی بافقی از شعرای سده دهم است که آثاری ارزشمند همچون ناظر و منظور، خلد برین و شیرین و فرهاد را در تاریخ فرهنگ و ادب پارسی به یادگار گذاشته است.
وی همچنین از افتتاح اولین جایگاه CNG در بافق خبر داد و افزود: این جایگاه  در  زمینی به وسعت 1200 متر مربع واقع در بلوار انقلاب، با اعتباری افزون بر 29 میلیارد ریال با مشارک شهرداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی   احداث  و  بهر برداری از آن آغاز شد . شایان ذکر است در این خصوص شرکت پخش فرآورده های نفتی   17 میلیارد ریال از هزینه های جایگاه را انجام داده است و 12 میلیارد آن شامل هزینه زمین، شبکه و انشعابات برق و تاسیسات برقی و نیز شبکه های گاز و مخابرات و بخشی از عملیات عمرانی است که شهرداری بافق انجام داده است.
شهردار بافق کلنگ زنی احداث پارک کوثر این شهر را یکی دیگر از برنامه های  این شهرداری اعلام کرد گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 15000 متر مربع و پیش بینی اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال طی مدت یکسال ساخته می شود.
وی با بیان اینکه پارک کوثر در مسیر ورودی محور کرمان –  بافق ساخته می شود خاطر نشان کرد: از آنجایی که این مسیر محل تردد مسافران این محور و ساکنین محله مظفریه بافق به شمار می آید، ساخت این پارک در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
نوروززاده، وسایل بازی کودکان، فضای سبز، مسیردچرخه سواری، پیاده رو، سالن ورزشی، پارک کودک، پارکینگ مسافر، فروشگاه بین راهی، سکوهای استراحت و نماز، سرویس بهداشتی و پارکینگ ماشین های سنگین را از مهم ترین وسایل و امکانات این پارک برشمرد.
شایان ذکر است المان شهدا، موزائیک فرش پیاده رو بلوار های وحشی بافقی، مهدیه، مسجد جامع و خیابان شیخ محمد تقی و ضلغ شمالی خیابان شهید تفکری ، دوربین های مدار بسته  سطح شهر و آسفالت شهرک امام علی(ع)  از دیگر پروژه های شهرداری بافق بود که افتتاح شد.