هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

4 پزشک متخصص می آید

4 پزشک متخصص می آید


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد وعده داد:

اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، نشست شورای سلامت شهرستان بافق به رياست فرماندار و با حضور مدیردرمان تامین اجتماعی استان یزد، بخشدار مرکزی و جمعی از اعضای این شورا در محل شبکه بهداشت بافق چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد.
محمدحسین توحیدی فر مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد گفت: نخستین پزشک متخصص داخلی از ابتدای آذرماه سال جاری در پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی بافق حضور پیدا می کند.
توحیدی فرد از حضور نخستین متخصص داخلی در پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی بافق خبرداد و گفت: این متخصص از ابتدای آذر ماه جاری در این کلینیک حضور پیدا می کند که امیدوارم پزشک بعدی متخصص جراحی باشد و بتوانیم جراحی های محدود را در این پلی کلینیک انجام بدهیم.
وی افزود: تاپایان سال جاری با 4متخصص ظرفیت این پلی کلینیک تأمین می شود.
توحیدی فر همچنین از بهره برداری دستگاه رادیولوژی این پلی کلینیک طی دوماه آینده خبرداد و تصریح کرد: مشکل نبود مسئول فنی برای این دستگاه بود و سازمان انرژی اتمی مجوز راه اندازی این دستگاه را بدون مسئول فنی نمی داد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد افزود:طی مکاتبات و رایزنی های صورت گرفته قرار شد که پزشک عمومی و رئیس این درمانگاه، مسئول فنی این دستگاه شود.
توحیدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این نهاد اعلام آمادگی کرده که پزشکان در حال خدمت در بیمارستان ولی عصر (عج) در سیستم ما حضور پیدا کنند بیان کرد: این نهاد حاضر است که فراخوانی در روزنامه رسمی کشور منتشر کند.
وی افزود: طبق این فراخوان  3پزشک متخصص می توانند برای حضور در پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی بافق در رشته های مورد نظر استخدام شوند.
عدم ابتلای شهروندان بافقی به بیماری سالک
 در هفت ماه اول سال جاری 
فرماندار بافق در حاشیه این جلسه گفت: در جلسه شورای سلامت شهرستان مصوب شد که زیرساخت احداث اورژانس بین راهی سیریز در محور بافق به زرند تأمین شود.
محمد زاده رحمانی افزود: این پروژه نياز شهرستان در محور مواصلاتي بافق - سيريز است، ولي تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و مشکل اساسي این طرح تأمین زیرساخت لازم شامل آب و برق است.
وی خاطرنشان کرد: ظرف مدت یک ماه آینده فرمانداری بافق جهت تأمین آب مورد نیاز و امکان سنجی تأمین زیرساخت برق از طریق انرژی خورشیدی اقدام خواهد کرد.
فرماندار بافق همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از شش برابر شدن اعتبار جهت مبارزه با بیماری سالک در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به سالک که در هفت ماه سال گذشته 16 مورد بود در سال جاری تاکنون صفر بوده است و امیدوارم در مجموع امسال حداقل کاهش 70 درصدی آمار مبتلایان به بیماری سالک را در شهرستان داشته باشیم.
ارائه شکایتهای بهداشتی با شماره 1490یا 190
در ادامه جواد فتاحی سرپرست مرکز بهداشت بافق، در این جلسه ضمن ارائه بخشی از عملکرد مرکز بهداشت گفت: این مرکز در تمام شبانه روز آمادگی دارد شکایات بهداشتی مردم در زمینه های مختلف بهداشت محیط از قبیل مشکلات بهداشتی، دست اندر کاران مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی را پیگیری و با مساعدتهای سایر ادارات و نهادهای سطح شهر از قبیل دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به رفع آن اقدام نماید.
 وی اضافه نمود: تمام شهروندان می توانند با گرفتن شماره 190 یا 1490 با تلفن ثابت و همراه خود مشکل بهداشتی را در سامانه مطرح تا پرسنل بهداشت محیط از طریق مرکز فوریت های بهداشت محیط آن را پیگیری و رفع نمایند.