هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

4 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در سال 95 معدوم شد

4 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در سال 95 معدوم شد



به گزارش هفته نامه افق کویر، دوشنبه 4 اردیبهشت ماه مصادف با چهارمین روز هفته سلامت، حدود 4 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که توسط بازرسین بهداشت محیط از سطح مراکز عرضه و فروش مواد غذایی در سال 95 جمع آوری شده بود در محل گود زباله به آتش کشیده شد و بدین وسیله معدوم گردید.
در این مراسم جواد فتاحی، سرپرست مرکز بهداشت بافق طی گفتگویی به هفته نامه افق کویر، گفت: در سطح شهرستان حدود 350 باب مراکز تهیه و توزیع و فروشگاه مواد خوردنی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی وجود دارد که در طول سال گذشته بیش از 2758 بار در ساعات اداری و غیر اداری و تعطیلات توسط بازرسین مرکز بهداشت مورد بازدید قرار گرفته و در این بازرسی ها 1070 نمونه برای آزمایش میکروبی،شیمیایی برداشت شده است. در همین مدت تعداد 31 مورد از متصدیانی که رعایت موازین بهداشتی ننموده بودند به مراجع قضایی معرفی و جریمه شدند و یک مورد فروشگاه نان فانتزی که بر تخلف خود اصرار داشت توسط پرسنل بهداشت محیط تعطیل و پس از بازسازی و رفع نقص مجوز ادامه کار دریافت نمود.
وی افزود: در طول سال 95 بیش از 200 مورد از محل تأسیسات آب آشامیدنی و استخر ها بازدید و حدود 3000 مورد کلر سنجی برای سنجش کلر باقیمانده و 750 مورد نمونه آب برای انجام آزمایش میکروبی برداشت گردید که در مواردی به متصدیان مربوطه پیرامون رفع مشکلات بهداشتی تذکر داده شد.
وی در این گفتگو از متصدیان مراکز درخواست نمود بیش از اندازه مواد غذایی را در محل کسب خود انبار ننمایند تا موجب تاریخ گذشتگی یا به علت شرایط نامناسب فاسد نشود.
وی همچنین از همکاران درخواست نمود به مشخصات بهداشتی مواد خوردنی، آشامیدنی شامل پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضاء روی اجناس خوردنی دقت نمایند و در صورت مشاهده مشکل بهداشتی با مرکز بهداشت بافق با شماره 32424150 یا شماره تلفن شکایات وزارت بهداشت 1490یا 190 تماس بگیرند.