هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

28/5 درصد و 71/5درصد تحت پوشش یک وزارتخانه است

28/5 درصد و 71/5درصد تحت پوشش یک وزارتخانه است



محمد رنجبر رییس شورای شهربافق در حاشیه چهاردهمین جلسه مطالبات مردمی در گفتگویی اختصاصی با هفته نامه افق کویر به پرسش های مطرح شده پاسخ داد .
افق کویر: طی چهارسال فعالیت در حوزه شورای شهر بافق تلخ ترین روزهایی را که پشت سر گذاشتید چه روزهایی بوده است؟ 
روز تلخ نداشتیم،کارشورا این است که حوادث غیر مترقبه ای که پیش می آید را باید وساطت کند. حوادثی چون اعتصابات و اعتراضات که امر طبیعی است. شورا باید خواسته های مردم را ساماندهی کند و به عرض مسئولین برساند. الحمدا... در این دوره با توجه به اینکه هفت عضو شورا همدل و همفکر بودند، حتی اگر سلایق سیاسی متفاوتی داشتند در شورا بروز و ظهور نداشت.
افق کویر چه عضوی از شورا پرکار و چه عضوی کم کار بود؟ 
همانطور که هر انگشت دست یک کارایی دارد همه همراهی کردند. 
افق کویر چه مصوبه ای در این چهارسال به دلتان نشست؟
 مصوبات عمرانی مثل پارک بانوان، پارک آبشار و باغ ایرانی 
افق کویر گفته می شود شورای شهر حقوق بالایی دریافت می کند ماهیانه چه مبلغی دریافت می کنید؟
 اعضای شورا شهر حقوق نمی گیرند؛ بلکه حق الجلسه دریافت می کنند؛ اگر 50 ساعت کامل در محل شورا جلسه داشته باشیم هرساعتی یک ششم حقوق شهردار، حقوق دریافت می کنیم بالاترین مبلغی که هرعضو شورا در ماه دریافت کردند یک میلیون و هشتصد هزارتومان بوده است، برخی مواقع به خاطر غیبت هایی که صورت میگرفته دریافتی کمتر بوده است، حتی به اعضا عیدی پرداخت نشده است.
افق کویر چرا فکری برای ساختمان شورا بر نمی دارید؟
 در شورای دوم قصد جابجایی مکان را داشتیم، حتی چند مکان را نیز بازدید کردیم به دلیل اینکه 1 الی 2 نفر نیرو نیاز دارد و هزینه اضافه تری به شورای شهر تحمیل می شد به خاطر همین با بررسی هایی که صورت گرفت تصمیم برآن شد تا جلسات شورا در همان مکان قبلی یعنی طبقه فوقانی آتش نشانی بافق تشکیل شود. 
افق کویر ترکیب شورا پنجم به چه شکل هست؟
 در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد هنوز باهم کار نکرده ایم یک جلسه داشتیم باتوجه به روند و سابقه ای که از آنها سراغ دارم امیدوارم شورای پنجم، شورای فعال و پرکاری باشد. 
افق کویرآیا با روی کار آمدن شورای پنجم،شهردار تغییر می کند؟
به نظر من شهردار بماند؛ اگر شورا بخواهد شهردار جدیدی انتخاب کند؛ قطعاً مردم ناراضی می باشند. 
افق کویرتوازن طرح های عمرانی در دوره چهارم چگونه بود؟ آیا محله گری نقش داشت؟ محله گری اصلاً نشد؛ بخاطر اینکه پروژهایی را تکمیل کردیم که نیمه تمام مانده بود بلوار مسجدجامع، بلوار مهدیه، بلوار کشاورز که از 2200متر طول کلاً خارج از محدوده و رها شده بود با پیگیری همین شورا هزینه شد و دو میلیارد وهشتصدمیلیون تومان پول داده شد و نزدیک به دو هکتار زمین معوض برایشان مهیا کردیم. پیگیر جابجایی تابلو باقرآباد در آن مسیر هستیم وخطر کمتری دارد. مسیر پروژه میرغنی زاده تملکش را شورای سوم از راه آهن شروع تا مظفریه بخشی از آن را تملک و بخشی از آن را ما تملک کردیم. از پارک آبشار تا مبارکه ماتملکی نداشته ایم تنها زیرسازی بود و آزادسازی نداشتیم و روشنایی آن مانده است. طرحهایی بصورت متوازن تهیه کردیم ابتدا جاده باقر آباد تصویب شد و الان در مسیر ارزیابی است و تا پولی بیایید شروع می شود.
افق کویراینکه گفته می شود شورای چهارم پولدارترین شورا بوده حقیقت دارد؟ 
من در گزارشهایم در جلسات گزارش مالی داده ام و افرادی که در شبکه های اجتماعی مطلب می نویسند اطلاعی از این موضوع ندارند. 
افق کویریعنی در تنگنا نبودید؟
 بستگی به بودجه دارد هرچه بودجه بیشتر باشد پروژه بیشتری می توان تصویب کرد.
افق کویر وضعیت در شورای سوم چگونه بوده است؟ 
اتفاقاً در شورای سوم وضعیت خیلی بد نبود که در شورای چهارم مقداری در مضیقه قرار گرفتیم و الان شورای پنجم بیشتر در مضیقه است، چون مالیات بر ارزش افزوده کاملاً تجمیع شد. وضعیت سنگ آهن خوب نبود نتوانستند2درصد مالیات بر ارزش افزوده را به طور کامل پرداخت کنند 5 ماه گذشته، ولی هنوز پول ما را نداده اند؛ شاید هم مشکل ایجاد شود یکسال فقط بودجه ما 35 الی 36 میلیارد تومان شد آن هم یک پول غیرمتقربه ای بود که یکی از بخش حفاری ها بخاطر فاضلاب شهری و لوله کشی گاز گرفتیم که در قبال آن آسفالت همه شهر را شخم زدند و با این پولها جبران نمی شود. 
افق کویر چقدر از سنگ آهن طلب دارید؟
 بحث صادرات است؛ اگر صادرات مؤثر شود بدهکاریشان زیاد است و ما به هر حال بدهکار به شهر هستیم و عدد و ارقام اعلام نشود بدهکاری به شهر دارد. 
افق کویر: مهمترین اقدامی که در این شورا انجام شده است؟
 بحث مرزها ،D19 و شکایاتی که انجام شده به هرحال آن زیاده خواهی هایی که هر روز انجام می شده را متوقف کرده ایم و مهمترین بحث مرزها است
افق کویر چه اقداماتی پیرامون 5/28 درصد صورت گرفته است؟
خواسته ما این بودکه تا پایان سال 95 دست نگه دارند. 5/28 درصد را از فولاد خوزستان بگیرند و تا پایان سال دولتی نگه دارند و تا پایان سال هم نگه داشتند و از فولاد خوزستان گرفتند در حال حاضر هر دو سهام یعنی 5/28 و 5/71تحت یک وزارتخانه است و خواسته ما راحتر می تواند دنبال شود و از خود آقای ربیعی که در کابینه بعدی هم هست خواستیم که 15% را به ما بدهند؛ البته 3 الی 4 جلسه نشست داشته ایم و به راهکارههایی هم رسیدیم و همزمان شکایت هم کرده ایم.
افق کویر: موضوع شکایات علیه  شما در رابطه با بحث D19 و 600 میلیون تومان به کجا رسیده است؟ 
مسئله 600 میلیون تومان حل شد و خیری طی دو فقره چک آن را پرداخت کرده است. و این گفته که 700 میلیون تومان رد و بدل شده را رد می کنم.