هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

15 سال بلاتکلیفی برای مدرسه خیری خادمیان

15 سال بلاتکلیفی برای مدرسه خیری خادمیان



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر؛ مدتها است که مردم خیابان مهدیه و محله بزرگ فخریه از کمبود مدرسه ابتدایی در این منطقه رنج می برند. با توجه به اینکه مدرسه زهره و خلدبرین شیفتی هستند. عده ای از ساکنین این منطقه که معتقدند فرزندانشان در شیفت بعد از ظهر توانایی یادگیری صبح را ندارند ترجیح داده اند که فرزندانشان را اگر دختر می باشد به مدرسه هفده شهریور و اگر پسر هست به مدرسه پانزده خرداد ببرند که همین امر باعث ازدحام جمعیت در این مدرسه شده است و بیشتر دانش آموزان دختر که به مدرسه هفده شهریور می روند دارای آژانس می باشند؛ چرا که مدرسه از خانه های آنها بسیار دور است. اهالی این منطقه چشم به راه ساخت مدرسه خادمیان در بلوار کشاورز می باشند. در این خصوص هفته نامه افق کویر گفتگویی با خادمیان، خیر مدرسه سازی که اقدام به ساخت و ساز مدرسه در این منطقه گرفته، انجام داده است.
خادمیان اولین خیر مدرسه ساز در شهرستان بافق می باشد که به خاطر زنده نگهداشتن یاد و خاطره جوان ناکامش 15 سال پیش اقدام به ساخت مدرسه نموده است. مدرسه ای که حدود 700 متر زیر بنا دارد در سه طبقه با 12 کلاس.
خادمیان در این باره گفت: قریب به یکسال است که مدرسه را به آموزش و پرورش واگذار کرده ام.
وی افزود: قرار بود بنده در ساخت و ساز این مدرسه 30 درصد مشارکت داشته باشم و مابقی آن برعهده آموزش و پرورش باشد؛ در صورتیکه 45 درصد کار را انجام داده ام، حدود 50 میلیون تومان نقدی کمک کردم، دوتریلی آجر، سیمان و.. برای پیشرفت کار خالی کردم. قرار بود طی 6ماه به اتمام برسانند، ولی در حال حاضر بلاتکلیف مانده است. 
وی افزود: پیمانکار به بنده گفت تیر آهن زنبوری بگیر تا درساختمان کار کنیم. از آنجایی که تیرآهن زنبوری در بافق نبود گفتم تیرآهن 20 برایتان می آورم تا مقاومتر باشد، ولی پیمانکار قبول نکرد و گفت باید حتماً تیرآهن زنبوری باشد. با زحمت فراوان تیرآهن زنبوری را از یزد خریداری و به بافق آوردیم.
خادمیان تصریح کرد: علاوه بر کمکهایی که گفته شدامتیاز آب و برق را نیز گرفته ام، حتی پیمانکار درخواست پرداخت 500 هزارتومان وجه نقد برای قبض آب نمود که نقداًبه وی تحویل دادم؛ اگر عمری باقی باشد ان شاا.. قصد کمک های دیگری نیز دارم.
وی ادامه داد: به من گفتند اگر شخصی20 الی 30 درصد ساخت مدرسه ای را متقبل شد آن مکان به نام فرد خیر افتتاح خواهد شد؛ امیدوارم برای زنده نگه داشتن یاد فرزندم این کار به ثمر برسد.
وی اظهار داشت: درب مدرسه درب کرکر ه ای است که مناسب نیست. پیشنهاد دادم که هزینه درب مدرسه را متقبل می شوم. از ماه رمضان قراربوده نقشه درب را به من تحویل دهندتا سفارش ساخت آن را بدهم. همچنان منتظر هستم!
وی افزود: مدرسه درب مناسبی ندارد نمی خواهم محلی امن برای کار خلاف شود.
وی تصریح کرد: زمانی که کار دست بنده بود یک خانه اجاره کرده و چند کارگر و بنا از یزد آوردم، سه وعده غذایشان را می دادم و آنها نیز شبانه روز کار می کردند؛ اگر به جای مدرسه، مسجدی بود طی این 15 سال ساخته شده بود.