هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

11 میلیون جوان در سن ازدواج

11 میلیون جوان در سن ازدواج



رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کویر، سیدعلی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دادگستری یزد برگزار گردید، با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی مردم یکی از مهمترین راه های پیشگیری از جرم می باشد، اظهار کرد: 62 برنامه اجرایی و عملیاتی به این معاونت ابلاغ شده که بر مبنای برنامه ریزی صحیح و موازین علمی حرکت می کنیم.
وی به مهمترین برنامه های ابلاغی این معاونت اشاره کرد و گفت: مهمترین بحث عملیاتی و اجرایی تشکیل مراکز مشاوره خانواده در استان بوده که با استقبال چشمگیر روانشناسان، مددکاران اجتماعی، حقوقدانان و سایرین روبرو بوده است.
دکتر رفاهی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات انجام شده قرار شده است در دادگاه های حوزه های یزد، اشکذر، تفت، زارچ و نیر دیگر پرونده ای در خصوص طلاق، ملاقات فرزند، الزام به تمکین، مطالبه نفقه و حضانت ثبت نشود و شکایات به مراکز مشاوره خانواده ارجاع داده شود.
رفاهی افزود: در شهر یزد سه مرکز مشاوره خانواده راه اندازی شده است؛ امیدوارم تا پایان سال بتوانیم این مراکز را در سطح استان با رویکرد تحکیم بنیان خانواده گسترش دهیم.
رفاهی اعلام داشت: با توجه به اینکه سه دفتر خدمات قضایی نیز در استان مشغول فعالیت می باشد با آنها نیز هماهنگی صورت گرفته که در خصوص دعاوی ذکر شده پرونده ای ثبت نشود و مراتب را به مراکز مشاوره خانواده ارائه دهند.
وی بیان کرد: تاکنون 156 مورد طلاق، 71 مورد الزام به تمکین، 2 مورد حضانت و 2 مورد نفقه به سه مرکز مشاوره خانواده برای بررسی ارجاع داده شده است.
معاون اجتماعی دادگستری استان یزد افزود: در 7 ماهه نخست سال جاری 15 درصد کاهش ورودی پرونده های قضایی نسبت به سال قبل داشتیم و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در دادسرا های یزد و شهرستان ها شاهد کاهش چشمگیر پرونده های ورودی باشیم.
وی ادامه داد: در همایش معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ها در تبریز در خصوص تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق طرح استان یزد به عنوان برترین طرح انتخاب شد.
رفاهی با بیان اینکه در سطح کشور 11 میلیون جوان در سن ازدواج داریم، عنوان کرد: آموزشهای قبل از ازدواج باید در سطح جامعه، دانشگاه ها و ادارات نهادینه و فرهنگ سازی شود.
وی افزود: با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان سعی داریم بتوانیم آموزش های پیش از ازدواج را در راستای تحکیم خانواده داشته باشیم.
معاون اجتماعی دادگستری استان یزد با بیان اینکه 70 درصد طلاق ها در استان ناشی از دخالت اطرافیان می باشد، اذعان کرد: اگر در پنج سال اول ازدواج آموزش ها تداوم داشته باشد در پیشگیری از آسیب طلاق تأثیرگذار خواهد بود.
رفاهی در پایان با بیان اینکه 60 عامل طلاق در سطح کشور شناخته شده است، گفت: دخالت اطرافیان، اعتیاد، بی احترامی، بی توجهی، عدم مهارت همسرداری، عدم رضایت جنسی، عدم تمکین، دروغگویی، خیانت از مهمترین عوامل شناسایی شده از مراجعه کننده ها می باشد.