هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

۶ ترفند جالب برای استفاده از روغن زیتون در خانه و خانه داری

۶ ترفند جالب برای استفاده از روغن زیتون در خانه و خانه داری



روغن زیتون به عنوان نرم کننده مو
اگر موهای خشکی دارید تنها کافیست یک فنجان روغن زیتون را گرم کنید (نجوشانید) و بر روی موهای خود قرار داده و پوششی پلاستیکی بر روی موها بگذارید و با حوله ای آنرا بپوشانید. بعد از ۴۵ دقیقه با شامپو کاملا شستشو دهید.
از بین بردن جوش صورت
از بین بردن جوش با استفاده از روغن زیتون ممکن است خیلی عجیب باشد اما تاثیر دارد. چهار قاشق چایخوری نمک و ۳ قاشق چایخوری روغن زیتون را مخلوط کنید و به صورتتان بمالید. بعد از دو دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این کار را تا یک هفته هر روز انجام دهید و سپس فقط هفته‌ای یک یا دو بار انجام دهید. (نمک با لایه برداری باعث تمیز شدن منافذ صورت می‌شود و روغن نیز پوست را مرطوب می‌سازد).
جانشینی برای کرم اصلاح
اگر کرم اصلاحتان تمام شده، وقتتان را با درست کردن کف صابون هدر ندهید که اصلاح مناسبی هم نخواهید داشت. روغن زیتون می‌تواند به عنوان کرم اصلاح دست ساز عمل کند. در این صورت حرکت تیغ بر روی صورت به راحتی انجام و پوستتان هم مرطوب خواهد شد. ممکن است بعد از امتحان این روش، کرم اصلاح را کنار بگذارید.
پاک کردن دست‌های روغنی
برای پاک کردن اثر روغن ماشین و یا رنگ، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری نمک یا شکر را در کف دست‌هایتان بریزید و محکم مخلوط را به عنوان پاک کننده تا چند دقیقه به دست و بین انگشتانتان بمالید و سپس با آب و صابون بشویید. نه تنها دست‌هایتان پاک تر می‌شوند بلکه پوست دست‌هایتان هم نرم خواهد شد.
پاک کردن رنگ از مو
به راحتی می‌توانید رنگی که بر روی موهای شما در طول نقاشی ساختمان ریخته شده است را به کمک پنبه و روغن زیتون پاک کنید. همچنین می‌توانید از روغن زیتون برای پاک کردن مواد آرایشی نیز استفاده کنید فقط به خاطر داشته باشید که بعد از پاک کردن، چشم‌هایتان را با دستمال خشک کنید.
واکس
با استفاده از واکسی دست‌ساز که به خوبی واکس‌های تجاری کار می‌کند اسباب و وسایلتان را نو کنید. ظرف شیشه شور خالی بردارید، به یک میزان روغن زیتون و آب لیمو یا سرکه سفید در بطری بریزید و به خوبی تکان دهید. بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید بعداز گذشت یک یا دو دقیقه، با دستمالی خشک و تمیز پاک کنید. اگر عجله دارید، مخلوط بوجود آمده را مستقیم بر روی دستمال بریزید و با دستمالی دیگر پاکش کنید. در کنار موارد بالا سعی کنید هیچگاه مصرف خوراکی روغن زیتون را فراموش نکنید.

 

مردم سالاری