هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

یک میلیارد تومان خرج تیرهای فرسوده شد

یک میلیارد تومان خرج تیرهای فرسوده شد



الهام نصیرزاده| رییس اداره برق شهرستان بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر، پیرامون وصول بدهی های برق که مشترکین به نحوه وصول آن و عدم اطلاع رسانی معترض هستند گفت: اداره برق طرح های طلایی دارد که از سوی وزارت نیرو برای ما ارسال می شود؛ اما منتها مردم در جریان موضوع و طرحها نیستند برخی مسائل هست که از این طرحها استفاده نمی کنند. در این طرح اگر شهرستانی یا استانی از درصدی که اعلام شده عبور کرد، مبلغی را به عنوان پاداش به آن استان یا شهرستان اختصاص داده می شود تا در مورد شبکه های برق آن منطقه و در جهت توسعه و اصلاح شبکه برق که لازم است هزینه گردد. غیر از بودجه ای که هر شهرستان دارد؛ این بودجه هم اضافه می شود به بودجه شهرستان و برای ما این یک فرصت طلایی خواهد بود.
وی تصریح کرد: استان هایی چون مشهد و اراک که بهترین استفاده را از این طرح طلایی کردند بودجه های بالایی از وزارت نیرو دریافت کردند؛ متأسفانه در آن شرایط، رتبه شرکت توزیع برق یزد از آخر دوم بود و این خیلی شرایط بدی است و ما نتوانستیم از آن طرح استفاده کنیم. پس نتیجه می گیریم که بحث وصول مطالبات یکی از بحث های مهم است که در هر شهرستان؛ اگر به موقع انجام بشود و به موقع هم توزیع قبض برق انجام شود؛ برای شهرستان یکسری مزایای خوبی دارد و ما خواهشی که از مردم داریم با ما همکاری کامل داشته باشند و استفاده کنند. 
وی در مورد سلول های خورشیدی افزود: بحث های روز دنیا و بحث انرژی های نوین و انرژی های پاک است. شهرستان بافق با توجه به روزهای آفتابی که دارد بهترین موقعیت را برای نصب سلول های خورشیدی دارا است. وزارت نیرو یک طرحی را اعلام کرد، برای مشترکین خانگی که درخواست سلول های خورشیدی بدهند که نصف آن تا سقف چهار میلیون و 500هزار تومان را وزارت نیرو به عنوان وام بلاعوض به مشتری می دهد و حدوداً چهارمیلیون دیگر را خود مشترک پرداخت می کند. یک فراخوان زدیم و در سطح شهرستان اطلاع رسانی کردیم و یکی از طرح هایی بود که در شهرستان برگزار شد. مراجعاتی داشتیم که می گفتند با این قیمت که تقریباً واتی 50 تومان به مشترکین برق می فروشیم؛ وقتی محاسبه می کردند این کار صرفه اقتصادی نداشته؛ در صورتیکه این طرح به نفع متقاضیان بود، ولی متأسفانه استقبال نکردند.
میرفخرالدین درباره مقاوم سازی پایه ها و تیرهای برق در سطح شهر بافق تصریح کرد: در سالجاری  تقریباً1100پایه یا تیر مقاوم سازی آن انجام شده، پای تیر را خالی کرده و میلگرد گذاشتیم و اطرافش را کناف بندی و داخلش را بتون ریخته ایم؛ زمانی که بتون خشک شد رنگ های ضد آب که به رنگ مشکی هم است زده ایم که جلو نفوذ آب را بگیرد و عمرش را بیشتر افزایش دهد.
وی افزود: حدود 700 پایه را کلاً عوض کردیم که نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه در برداشته است. 
وی گفت: یکی دیگر از طرح های که انجام شد سیم های شبکه را با کابل تعویض کردیم که برای این طرح هم بالای یک میلیارد تومان هزینه شده است.