هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

یزدی‌ها خواستار اختصاص 2 درصد از فروش معادن استان خود هستند

یزدی‌ها خواستار اختصاص 2 درصد از فروش معادن استان خود هستند


رئیس شوراهای استان یزد:

فارس| رئيس شوراهاي اسلامي استان يزد گفت: يکي از خواسته‌هاي مردم يزد که اميدوارند از طريق مسئولان در سفر رئيس جمهور به اين استان مطرح شود، اختصاص دو درصد از سهم فروش معادن اين استان براي رفع محروميت‌ شهرهاي مختلف يزد است.

احمد زارع‌پور اشکذري ظهر امروز در همايش شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي استان يزد اظهار داشت: اعضاي شوراي شهر مشکلات و درخواست‌هاي مردمي مناطق خود را رصد و از نزديک بررسي کرده‌اند و چهار مشکل و درخواست اصلي تاکنون مورد جمع‌بندي قرار گرفته و با مسئولان استان در ميان گذاشته شده است.

وي با بيان اينکه برخي از آنها دغدغه تمام دستگاه‌ها و مسئولان استان يزد است، افزود: به عنوان مثال مسئله آب که اصلي‌ترين نياز و خواسته استان يزد، از سوي شوراهاي شهر و روستا نيز به شکل ويژه مورد پيگيري قرار گرفته است.

زارع‌پور اشکذري، مشکل حضور اتباع بيگانه به ويژه اتباع بيگانه غيرمجاز را نيز از مشکلات مشترک در تمامي شهرهاي استان يزد برشمرد و افزود: پس از پيگيري و جمع‌بندي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در تمام مناطق استان، هماهنگي‌هايي نيز با معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد انجام شد و سند چشم‌انداز رسيدگي به اين موضوع تدوين و به وزارت کشور ارسال شد.

رئيس شوراهاي اسلامي استان يزد تأکيد کرد: براساس اين سند، شرايط خاص و ويژه‌اي براي اتباع بيگانه در استان يزد در نظر گرفته شده که در صورت تصويب، اجرايي خواهد شد.

وي، يکي از مهم‌ترين درخواست‌هاي مردم استان يزد که توسط شوراها مورد پيگيري قرار گرفته است را اختصاص دو درصد از سهم فروش معادن استان به خود استان براي رفع محروميت‌ها ذکر کرد و افزود: اميدواريم همانطور که رئيس جمهور در سفر خود به استان خوزستان، دو درصد از سهم فروش نفت را براي آباداني اين استان در نظر گرفت، در سفر به استان يزد نيز دو درصد از سهم فروش معادن را به آباداني شهرهاي مختلف يزد اختصاص دهد.

زارع‌پور اشکذري ادامه داد: يکي ديگر از مسائلي که توسط شوراهاي شهر و روستا مورد پيگيري قرار گرفته است، مسئله بهداشت و درمان سرانه‌هاي آن است.

وي يادآور شد: در حال حاضر در استان يزد سرانه تخت بيمارستاني به ازاي هر هزار نفر 2.5 است که ميانگين کشوري اين سرانه، 1.6 است که پيگيري‌هاي لازم براي افزايش اين سرانه‌ها درخواست شده است.

زارع‌پور اشکذري تصريح کرد: در استان يزد عملا بيش از 40 درصد تخت‌ها و خدمات بيمارستاني توسط مردم سه استان کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان اشغال شده که اميدواريم در چنين شرايط سرانه درمان استان يزد افزايش پيدا کند تا مردم خود استان در محروميت نباشند.

رئيس شوراهاي اسلامي استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه دولت در صدد کوچک‌سازي بدنه خود است، افزود: به طور قطع سهم تلاش و پيگيري و خدمت‌رساني نهادهاي مردمي نظير شوراهاي شهر و روستا به دنبال تحقق اين تصميم بيشتر مي‌شود که لازم است اعضاي شوراها با توانمند کردن خود زمينه تحقق اهداف و سياست‌هاي دولت را فراهم آورند.

مديرکل امور شهري و روستايي استانداري يزد نيز در اين همايش از تلاش‌هاي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا به خاطر فرام کردن شرايط تحقق سياست‌هاي دولت در مناطق مختلف استان قدرداني کرد.

محمدرضا مقيمي در پايان با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري نيز بر استفاده از ظرفيت شوراها تاکيد کرده‌اند، بيان داشت: اميدواريم با توانمندتر شدن شوراها، بتوانيم از ظرفيت عظيم آنها در راستاي رفع مشکلات مردم استفاده کنيم.