هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

یزد؛ نیازمند استانداری تحول‌آفرین

یزد؛ نیازمند استانداری تحول‌آفرین


نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص چرایی سیاست وزارت کشور در انتصاب استانداران غیربومی در استان‌ها گفت: حقیقتاً بنده نمی‌دانم علت اتخاذ این سیاست چیست اما آنچه در جلسه‌ای به دوستان تذکر دادم این بود که انتخاب استاندار غیربومی تنها زمان را از بین خواهد برد. 
نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یزد آوا؛ در خصوص چرایی سیاست وزارت کشور در انتصاب استانداران  غیربومی در استان‌ها گفت: حقیقتاً بنده نمی‌دانم علت اتخاذ این سیاست چیست اما آنچه  در جلسه‌ای به دوستان تذکر دادم این بود که انتخاب استاندار غیربومی تنها زمان را از بین خواهد برد چراکه استاندار غیربومی حداقل چندین ماه نیاز دارد تا با شرایط استان آشنا بشود درحالی‌که می‌توان از این زمان در توسعه استان بهره برد.
سید عباس پاک‌نژاد تأکید کرد: در استان مدیرانی باسابقه و شایسته  داریم که بر مسائل یزد اشراف داشته و از شرایط خاص آن اطلاع دارند و به نظر من نباید با انتصاب استاندار غیربومی زمان را از دست بدهیم و به نظر بنده بهترین گزینه برای یزد استاندار بومی است.
پاک‌نژاد در ادامه در توصیف ویژگی‌های استاندار جدید اظهار داشت: امروزه یزد را به‌عنوان یک شهر جهانی می‌شناسند بنابراین استانداری هم که بر سرکار می‌آید باید اندیشه‌های جهانی داشته باشد.
نماینده مردم یزد در سه دوره مجلس در ادامه بابیان این مطلب که یزد نیازمند تحول و تغییرت  اساسی و بنیادی در مدیریت خود است اظهار داشت: استانداری که بر مسند امور قرار می‌گیرد باید بتواند در یزد تحول‌آفرین باشد و سیاست راکد و یکنواخت حاکم بر استان را متحول کند.
پاک‌نژاد مهم‌ترین مسئله استان را مسئله آب دانست و گفت: استاندار جدید باید به‌طورجدی در این زمینه ورود کرد و این مسئله  را حل کند.
نماینده سابق مردم یزد در مجلس؛ اصلاح فرهنگ اجتماعی را از دیگر نیازهای استان برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه در یزد برخی حرکات و رفتارهای اجتماعی دیده می‌شود که درگذشته سابقه نداشته و مسئولان باید در این زمینه فکری عاجل بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری ضرورت بهره‌مندی دولت از ظرفیت عظیم مردمی و دخالت دادن مردم در امور کشور افزود: بنده به هیئت دولت هم گفتم تاز مانی که مردم را در امور اداره کشور دخالت ندهید مشکلات حل نمی‌شود  و پیشنهاد دادم  که با تقویت شورای محلات  از پتانسیل مردم برای حل مشکلات خودشان استفاده کنند.
پاک‌نژاد ادامه داد: اینکه وزیری با معاونش پشت درب اتاق وزارتخانه برای مردم تصمیم بگیرد کار پسندیده‌ای نیست و اگر امورات مردم به خودشان واگذار شود به دلیل اینکه شورای محل با ریز مشکلات مردم در ارتباط است و بر آنان اشراف دارد می‌تواند آن را به‌صورت ریش‌سفیدی و پادرمیانی حل‌وفصل کنند و طبیعی است که در این صورت  بسیاری از کلانتری‌ها  و دادگاه‌های ما خلوت خواهند شد.
نماینده مردم یزد در دوره‌های چهارم ، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته  باید در بین اعضای شورای محلات یک کارشناس انتظامی و یک کارشناس قضائی نیز وجود داشته باشند و قطعاً مردم نیز از این اقدام  استقبال خواهند کرد.