هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گفتگو با بانوی کار آفرین

گفتگو با بانوی کار آفرین



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر شاید بیشتر افرادی که این گزارش را می خوانند برای یکبار هم که شده به فکر راه اندازی شغل و یا به عبارت دیگر کارآفرینی افتاده باشند؛ اما آنچه که مهم است پرورش و به منصه ظهور گذشتن آن ایده و طرح می باشد که در این شماره شما خوانندگان عزیز را با یکی از ایده هایی که توسط شهربانو دهقان شکوفا شده است، آشنا می کنیم. 
وی مدتی است که به فکر راه اندازی شغلی مناسب در شأن یک خانم و همچنین مورد نیاز شهرستان می باشد. دهقان در ابتدا به اداره صنعت و معدن و تجارت مراجعه و با لیست مشاغل و نیازمندی های شهرستان آشنا می گردد که بیشتر آنها سرمایه ای بیش از یک میلیارد ریال نیاز داشته است که به گفته وی از عهده آن برنمی آمده است.وی بالاخره با شغل روغن گیری سنتی از دانه های گیاهی آشنا و جهت بررسی و تحقیق به سایت های زیادی مراجعه و با چندین فعال در این حوزه در تهران و یزد آشنا می شود. وی پس از بازدید از چندین کارگاه روغن گیری تصمیم می گیرد در این زمینه فعالیت خود را شروع نماید؛ بنابراین جهت به بار نشستن این ایده به دنبال کسب حمایت دولت از این کارآفرینی می رود که پس از پیگیری زیاد این طرح جزء طرح های مشاغل خانگی تصویب گردید و جهت دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام نمود. 
برای شروع خرید دستگاه های مورد نیاز بالغ بر سیصد میلیون ریال و لوازم جانبی و دانه های روغنی حدود دویست میلیون ریال برای وی هزینه در بر داشته است.
 در این کارگاه روغن گیری از بیش از هفتاد نوع دانه گیاهی به صورت سنتی و در حضور مشتری صورت می پذیرد و روغن ها به دو صورت بکر (بدون استفاده از دستگاه تصویه) و تصویه شده و از همه مهم تر بدون اضافه کردن مواد افزودنی و به صورت صددرصد خالص در اختیار مشتری قرار می گیرد.
مشوق اصلی شهربانو دهقان، همسرش می باشد که با تمام وجود در این زمینه همکار و همراه وی بوده است.