هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گفتگو با اولین و تنها پرستار بیمارستان ولیعصر(عج) بافق در سال 70

گفتگو با اولین و تنها پرستار بیمارستان ولیعصر(عج) بافق در سال 70



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، این هفته نامه به مناسبت روز پرستار گفتگویی با یکی از پرستاران بازنشسته شهرستان بافق انجام داده است. 
اعظم بابائیان بافقی،  کارشناس پرستاری  است که از شهریور سال1370 همزمان با تأسیس بیمارستان ولیعصر در هفته دولت مشغول به کار شد.
وی در باره آغاز کار خود گفت: در ابتدای کار تعداد کادر پرستاری به ۲۵ نفر نمی رسید، بنده اولین و تنها پرستار بیمارستان بودم(پرسنل پرستاری شامل بهیاران و ماماها بودند)فقط بخش زنان و زایمان و اورژانس فعال بود که به تدریج با آمدن پزشکان متخصص، اطفال و داخلی و جراحی که البته همه غیر ایرانی بودند بخش های مربوطه را نیز راه اندازی نمودیم.
بابائیان در باره کاستی های آن زمان می گوید: در آن زمان با توجه به این که اینجانب هم مسئول پرستاری بیمارستان بودم و هم مسئول پرستاری شبکه بهداشت و درمان بافق که بهاباد نیز زیر نظر این شبکه بود مهمترین مشکل ما کمبود نیروی پرستاری و مامایی بود. همچنین کمبود امکانات و ملزومات پزشکی که خود باری بود بر دوش پزشکان و پرستاران، با توجه به این که تعداد پرستاران غیر بومی بیشتر بود و این خود مشکلات دیگری را ایجاد می کرد. با توجه به تأسیس بیمارستان توقعات مردم از مرکز درمانی شهر بیشتر شده بود و این خود خدمات رسانی بهتر و بیشتری را می طلبید و پرسنل پرستاری می کوشیدند تا این وظیفه خطیر را به نحوه شایسته ای انجام دهند که جای تقدیر و تشکر را دارد.
وی درباره خاطره تلخ و شیرین خود گفت: بیمارستان با توجه به مراجعین متعدد و متفاوتی که دارد حوادث شیرین و تلخ را بوجود می آورد از تولد نوزادی سالم تا بهبود بیماری دردمند را می توان جز خاطرات شیرین به حساب آورد و از دست رفتن جوانی ناکام به علت تصادف را جزو خاطره تلخ دانست.
این پرستار بازنشسته به عنوان حرف پایانی تصریح کرد: پس از ۲۱ سال خدمت به مردم محروم این منطقه که به افتخار بازنشستگی نائل آمدم جا دارد از تمامی مسئولین شبکه و بیمارستان در آن مدت که راهنما و پشتیبان من بودند و همکاران زحمتکش و مهربانم که مرا در ارائه وظایفم یاری نمودند تشکر و قدردانی نمایم روز پرستار را به همه پرستاران دلسوز بیمارستان ولیعصر تبریک و تهنیت نموده و موفقیت و سلامتیشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.