هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گردش 5 هزار پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در یزد

گردش 5 هزار پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در یزد


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد

به گزارش فارس ، محمدحسین ریاحی، در جلسه‌ای با رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه یزد از جمله استان‌هایی است که به رغم بهره‌مندی از آمار بالای کارگران در بالغ بر 3هزار و 500 واحد صنعتی، مشکلات چندانی در حوزه کارگری و کارفرمایی آن وجود ندارد.
وی عنوان کرد: با این وجود پرونده‌هایی نیز در زمینه بروز اختلافات بین این دو گروه تشکیل و طرح دعوی شده که توسط هیئت‌های اختلاف به آنها رسیدگی می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر پنج هیئت حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در استان یزد تشکیل شده و افراد کاردانی در آن در حال رسیدگی و حل و فصل مشکلات و دعاوی کارگران و کارفرمایان هستند.
ریاحی با اشاره به پرونده‌هایی که اکنون در زمینه اختلاف کارگران و کارفرمایان در جریان است، عنوان کرد: تعداد این پرونده‌ها اکنون به 4 تا 5 هزار مورد رسیده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف، از حضور نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران حضور دارند و پس از تشکیل هر پرونده، مستندات کارگر و کارفرما را بررسی و بر اساس آن حکم صادر می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه مشکلات کارگران و کارفرمایان باید به حداقل ممکن برسد، عنوان کرد: گرچه 5 هزار پرونده برای استان یزد زیاد است اما با توجه به وجود 200 هزار کارگر بیمه شده، این تعداد نسبت به سایر نقاط کشور قابل قبول است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد جمعیت استان یزد را خانواده کارگری تشکیل می‌دهد که باید برای این قشر تمهیدات لازم در زمینه‌های مختلف  اندیشیده شود.
ریاحی با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در واحدهای صنعتی، فعالیت نیروهای غیرمجاز و اتباع بیگانه است که این مشکل باید برطرف شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، خواستار حضور نماینده دادگستری در بازرسی از کارخانجات و کارخانه‌ها برای شناسایی و برخورد با نیروهای غیرمجاز و بیگانه شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با بیان اینکه دستگاه قضایی استان یزد آماده خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه است، اظهار داشت: آنچه در چارچوب قوانین و وظایف دادگستری باشد، برای خدمت به اقشار مختلف جامعه انجام خواهیم داد.
محمدرضا حبیبی، نسبت به همکاری دادگستری کل استان یزد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعدت داد.