هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کنترل اجاره بهای مسکن طرح اقدام ملی مسکن است

کنترل اجاره بهای مسکن طرح اقدام ملی مسکن است



به گزارش هفته نامه افق کویر، در سال جاری رشد اجاره مسکن در ایران بصورت نجومی ادامه داشت. بنا به گفته بسیاری از مستاجرین اجاره خانه ها کمر مردم را شکسته است، به نحوی که مردم مجبور به کوچ به حاشیه شهرها شده‌اند، آن هم با شرایطی که اصلا برای زندگی مناسب نیست. برخی در پشت بامها و زیر راه پله ها زندگی می کنندخبرنگار هفته نامه افق کویر پیرامون این موضوع، به سراغ برخی بنگاههای املاک شهرستان بافق رفته و گزارشی در این باره تهیه کرده است که در ادامه می خوانید:
در ابتدا «یوسف حاج ابوالحسنی» از بنگاه داران شهرستان بافق پیرامون اجار بها سال 1401 گفت: طبق قانون املاکی ها ۲۰تا ۲۵ درصد را می توانند افزایش قیمت داد اما متاسفانه بعضی از صاحب خانه ها تا ۱۰۰درصد شاید بیشتر افزایش قیمت می دهند و 90 درصد خود صاحب خانه قیمت را اعلام می کنند.
وی افزود: بیشترین منطقه که اجاره بها آن زیاد است. شهرک زیتون، شهرک سپاه، امام رضا(ع) و چهارده معصوم(ع) است اما هر منطقه ای مشتری خاص خود را دارد.
وی در مورد مهاجرت افراد غیر بومی به شهرستان بافق گفت: افرادی که برای اجاره مسکن مراجعه دارند 70 درصد آن ها غیر بومی و 30 درصد بومی است، اما نسبت به ماه های اخیر مراجعین افراد غیر بومی کاهش یافته است.
یوسف حاج ابوالحسنی در پایان اظهارکرد: برای عقد قرار داد یا اجاره نامه به دفاتر مشاور املاک مراجعه نمود یا راهنمایی لازم را دریافت کرده تا به مشکل مواجه نشوند. برنامه ای برای واگذاری زمین یا ساخت مسکن جوانان داشته باشند تا قیمت ها کاهش یافته و دست دلالان کوتاه یابد و از ورود افاغنه غیر مجاز به شهرستان بافق جلو گیری گردد.
در ادامه «محسن محمدی» یکی دیگر از املاکیان در خصوص عامل اصلی نرخ اجاره بها افزایش یافته گفت: هزینه ساخت مسکن بسیار سخت و دشوار شده است.
وی ادامه داد: 70 درصد مراجیعن برای اجاره افراد غیربومی در حالی افاغنه از شهر خارج شده است کمتر افاغنه برای اجاره می آیند به شدت کاهش یافته است.
محمدی در پایان گفت: بهترین راه حل برای کنترل اجاره بهای مسکن طرح اقدام ملی مسکن است. و انشا ا... با همت مسئولین طراح مسکن ملی پیشرفت سریعتری پیدا کند به طور قطع به یقین با شروع تحویل مسکن ملی جوانان نه تنها شاهد کنترل قیمت زمین و مسکن در شهرستان خواهیم بود بلکه اجاره بها نیز به شدت کنترل و تعداد واحد های اجاره ای افزایش چشم گیری خواهد داشت

حدیثه امیریان|